לוגו יורוליג
לוגו יורוליגצילום: היורוליג

ביום שני הקרוב תוכרע שאלת החזרה של טורניר הכדורסל האירופי היוקרתי ביותר, מפעל היורוליג. יהיה זה כאשר 11 נציגי הקבוצות בעלי רישיון A של המפעל האירופי, יערכו שיחת ועידה בסופה יצביעו אם להחזיר ולחדש את עונת 2019/20 במפעל הכדורסל היוקרתי.

רגע לפני ההצעה המכרעת, קיימו בהנהלת היורוליג שיחה עם הקפטנים של הקבוצות בכדי לפרוש בפניהם את האפשרויות העומדות על הפרק ובכדי לשמוע את דעתם על חידוש העונה ועל מנת ליישר קו עמם לפני ההכרעה בשני הקרוב.

על פי הדיווחים, השחקנים כולם כמעט אמרו כי הם נגד חידוש העונה בשל מספר רב של סיבות.

מי שהגדיל ועשה הוא אחד מהכוכבים הגדולים של המפעל, שיין לארקין, כוכבה של מוליכת הליגה אנדאולו אפס הטורקית. בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו כתב לארקין: "זה לא סוד שמאז הופסקה העונה לשחקנים לא הייתה את האפשרות להישאר בכושר ברמה גבוהה. בנוסף לסיכון בהידבקות בנגיף הקורונה, גם הסיכוי להיפצע הוא גבוה הרבה יותר. זו לא הפסקה טיפוסית של עונה בה השחקנים יכולים להמשיך לעבוד על שיפור היכולות הפיזיות שלהם. בחודשיים האחרונים רוב גדול של השחקנים לא יכולים היו לשמור על כושר. זה לא אידיאלי - מנטלית ופיזית - לזרוק אותנו חזרה לאווירה אינטנסיבית ותחרותית".

עוד כתב מלך הסלים של היורוליג, כי "היורוליג ידועה כאחת מליגות הכדורסל הטובות בעולם. כל קבוצה ראויה להזדמנות שווה לזכות ביורוליג, אך בעקבות המגפה הזו לקבוצות ולשחקנים רבים לא הייתה את האפשרות להתכונן כמו אחרים. אני לא חושב שאליפות היורוליג צריכה להיות מוכרעת על פי למי הייתה את היכולת להתאמן ולמי לא. ההפסקה הארוכה הזו יצרה ללא ספק יתרון לא הוגן לחלק מהשחקנים והקבוצות".

האם דעתם של השחקנים תהווה שיקול בהחלטות הקבוצות ביום שני הקרוב? בקרוב נדע.