נתניהו נפרד מהשרים כחלון ווקניןלע"מ

הממשלה נפרדה הבוקר (ראשון) בפתח הישיבה השבועית משני שרים שעם הקמתה פרשו מהחיים הפוליטיים, שר האוצר היוצא משה כחלון והשר לשירותי דת היוצא, יצחק וקנין.

נתניהו התייחס במילים חמות לשניהם "משה גדל בגבעת אולגה, זו הייתה גבעת אולגה אחרת של חול ופחונים. זו הייתה מעברה, ובמעברה הזאת גדל משה כחלון, להורים מופלאים, אמך המדהימה והיא הנחילה לך ערכים שלא עזבו אותך".

"בגיל 14 משה עזב את הלימודים לעבוד כמסגר כדי לעזור לאחיו כדי שהוא יוכל ללמוד, אבל זה לא הפריע לו להתקדם ובסוף להגיע לאוניברסיטה קטנה בשם הרווראד ולרכוש גם את השכלת המעשה, הרחוב, השוק שבו עבדת, וזה נתן לך יתרון עצום. את היתרונות הללו אתה הבאת לפוליטיקה", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה הזכיר את החלטתו של כחלון לקחת על עצמו את הטיפול במשבר מחירי הדיור, "אנשים צריכים לדעת שבגדול הייתה לך הצלחה גדולה, גם בדברים אחרים שעשית למען כלכלת ישראל ואני רוצה להגיד לך בשמי ובשם רבים מאזרחי ישראל תודה רבה". נתניהו אף העניק לשר הפורש כחלון תעודת הוקרה בשם הממשלה.

על השר וקנין אמר נתניהו "הוא גם בא מהעם וחוזר אל העם. אתם אולי לא יודעים אבל יצחק וקנין שירת בצה"ל, אחר כך היה יו"ר ועד המושב יערה, זה הכין אותו לכל מה שצריך לעשות. הוא כיהן כמעט בכל ועדות הכנסת וכיהן בהצטיינות. הוא מכיר את הדברים לפני ולפנים, יש לו מוח חריף ולב רחב. הוא עזר בהרבה מאוד דברים שאני מציין רק את חלקם".

בהמשך פירט נתניהו כמה חוקים שוקנין היה הרוח החיה בקידומם, "הוא יזם את חוק התספורות שמגביל תספורות בהסדרי חוב, חוק שעות עבודה ומנוחה שמחייב מעסיקים לתת לעובדיהם לצאת לשירותים לא על חשבון שעות המנוחה. זה לא יאומן שלא היה דבר כזה אבל יצחק וקנין הביא את זה".