נתניהו נכנס לאולם המשפט ולא מתיישב עד יציאת הצלמיםContact

משפט נתניהו, בו נאשמים ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ומו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס נפתח אחר הצהריים (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ראש הממשלה נכנס לאולם מיד לאחר שנתן הצהרה לכלי התקשורת מחוץ לאולם, אך לא התיישב על הספסל עד לצאת הצלמים מהאולם.

בראש הרכב השופטים במשפט יושבת השופטת רבקה פרידמן-פלדמן והשופטים הנוספים בהרכב הם משה בר-עם ועודד שחם.

לפני פתיחת הדיון ציין השופט שחם, "לפני 24 שנים הייתי חבר בצוות של עורכי דין שייצג את מר מוזס בהליך אזרחי בביהמ"ש המחוזי ת"א. זה נגע לניהול ואחזקה של חברות בקשר עם ידיעות אחרונות. אין לנו קשר מאז. להבנתי, אין כאן עילת פסלות, אבל למען ניקיון הדעת חשבתי שנכון לומר את הדברים".

עם פתיחת הדיון נשאלו ארבעת הנאשמים על ידי השופטת פרידמן פלדמן העומדת בראש ההרכב האם הם קראו את כתב האישום נגדם ומבינים את תוכנו.

ראש הממשלה נתניהו אישר את קריאת כתב האישום הן באמצעות סנגורו, עו"ד מיכה פטמן, והן באופן אישי, וכך עשו גם שלושת הנאשמים הנוספים.

בהמשך החל דיון בין הצדדים בנוגע לשאלה כמה זמן יקצוב בית המשפט לנתניהו וסנגוריו לצורך הגשת תגובה מפורטת לכתב האישום. עו"ד פטמן טען בפני השופטים "אנחנו צריכים קצת זמן בין חודשיים לשלושה רק לדעת את היקפי החומר. זו לא מריחת זמן".

עו"ד פטמן הוסיף כי גם סוגיית שכר הטרחה של סנגוריו של נתניהו טרם הוסדרה, וזאת מאחר שנתניהו ועורכי הדין ממתינים להכרעתה של ועדת ההיתרים בנושא.

עוד ז’ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', טען בפתח דבריו כי כתב האישום הוגש בסוף חודש ינואר אבל את חומר החקירה קיבלו הסנגורים רק אחרי חודש מרץ.

חן נשאל על ידי השופטת מתי לדעתו ניתן יהיה להתחיל בהליך שמיעת הראיות, והשיב כי ישנם מספר דברים שיכולים לקצר את משך ההכנות, "נשמח לדעת מה סדר הפרשות שידונו בתיק. נשמח לסדר העדים הצפוי. אם נקבל בתיקי מגה כאלה את סדר העדים, ולצידם גם את המסמכים שמציגה התביעה, זה יעזור להגנה להיערך ביעילות ובקיצור זמן וגם יכול להיות שנראה ואולי נגיע להסכמות כמו וויתור על טענות או מסמכים".

בהמשך התייחס עו"ד חן לתכנית "המקור" בה התראיינו עדי תביעה במשפט, "נבקש מבית המשפט שיורה לעדי התביעה להיזהר לא לנהל את המשפט בראיונות אלא רק בין כתלי בית המשפט".

עורך דינו של רה"מ נתניהו, מיכה פטמן, הציע לשופטים לוותר על נוכחות הנאשמים בדיונים הבאים. "כדאי שנוותר בישיבות מהסוג הזה על הנוכחות של הנאשמים. אני חושב שנצמצם את הקרקס התקשורתי ונוכל להיות ענייניים יותר", אמר פטמן. התובעת ליאת בן ארי השיבה: "אין בעיה מבחינתנו".

נתניהו נכנס לאולם המשפט ולא מתיישב עד יציאת הצלמים
נתניהו נכנס לאולם המשפט ולא מתיישב עד יציאת הצלמיםצילום: Contact