יזהר שי
יזהר שיצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

היום בו מתייצב ראש ממשלה מכהן בישראל למשפט איננו יום שמח, לאף אחד. כמו שאמרתי אינספור פעמים בעבר, אני מאחל למדינת ישראל ולראש הממשלה שלה שמשפטו יתנהל ביעילות ובמהירות ושייעשה בו צדק.

אני משוכנע שהשופטים במשפט הזה ינהלו אותו ללא משוא פנים וייצגו נאמנה את מדינת ישראל ואת מערכת המשפט הישראלית. אנחנו חייבים לדרוש מעצמנו ולפעול למען כך, שכל החלטה של השופטים תזכה לכבוד הראוי מכל אזרחי המדינה, מכל קצוות הקשת הפוליטית.

ההתקפות הקשות על אישים או על מערכות הצדק בישראל חייבות להיפסק מיידית. הן לא ישפיעו כהוא זה על החלטות השופטים והתוצאה היחידה שלהן, המגונה והעצובה בפני עצמה, היא המשך הפילוג והקרע בחברה הישראלית.

כי חשוב שנזכור כולנו: משפטו של ראש הממשלה איננו משפטו של הימין הישראלי, חלילה, ואיננו בשום אופן אמירה על אף אחד או אחת מתומכיו הרבים של נתניהו. להיפך.

ולכן, דווקא ביום הקשה הזה למדינת ישראל חשוב שנזכור: הדמוקרטיה הישראלית ניצחה שוב את מי שניסו להסיט אותה ממסלולה. וזה קרה בזכות כל מי שהתגייסו לעמוד על המשמר, כל אחת ואחד מהן/ם בתרומתן/ם האישית למאבק הזה ובעיקר בזכות משרתי ציבור נאמנים ואמיצים, אנשי אכיפת החוק והסדר, אנשי רשויות הצדק במדינת ישראל, שהתייצבו כולם, שוב, ללא מורא, והעמידו את עצמם לרשותה של הדמוקרטיה הישראלית.

בת מצווה בהפגנה למען נתניהו