הדירות החדשות באלקנה - בדיוק מה שחיפשתם

היישוב אלקנה הוא אחד היישובים המבוססים והוותיקים בשומרון, אך מסתבר שגם ביישוב הוותיק הזה אפשר למצוא היום פיתוח, בנייה ומקום לעוד תושבים שיצטרפו למפעל ההתיישבות.

אנו מבקרים בפרויקט משכנות אלקנה, הפרויקט הוא חלק מהשטח המוניציפלי של המועצה המקומית אלקנה שבו קיימים כלל השירותים המוניציפליים לתושבים בניהם גם גלל מוסגות הלימוד כך שאין צורך לצאת מחוץ לישוב . הפרויקט כולל מבנים מדורגים מרשימים ומרווחים לצד מספר קטן של בתים צמודי קרקע.

ב'משהב' מספרים לנו שמדובר ב'פרויקט בוטיק' - גם מבחינת המיקום וגם מבחינת הבתים עצמם.

מבחינת המיקום, הפרויקט ממקום בשטח פתוח של היישוב עם נוף ל'ריאות הירוקות' של האזור, נבנים בסמוך אליו מרכזים מסחריים ופארקים, ובכלל היישוב אלקנה מוכר כאחד היישובים עם המיקום הנוח ביותר ביחס לאזור המרכז.

הבתים עצמם מרווחים עם מרפסות גדולות. יש מעליות שבת, ובכל קומה יש שתי משפחות בלבד. הקהל שמתעניין ורוכש בתים בפרויקט הוא מהציבור הדתי לאומי, זוגות צעירים, משפרי דיור ובעלי משפחות.

מעוניינים לשמוע עוד? לחצו כאן.

אנו משוחחים עם איציק דיעי מנכ"ל משהב, שמספר לנו על הפרויקט.

"פרויקט משכנות אלקנה החל את דרכו לפני כשנתיים", מספר דיעי, "אנחנו 'משהב' קיימים כבר מעל ל-80 שנים ואנחנו בונים גם לציבור הדתי".

דיעי מספר על האוכלוסייה שכבר קנתה בפרויקט ועל אלה שגרים בסביבה. "האוכלוסייה שרכשה בפרויקט ובאלקנה נחשבת במעמד סוציו אקונומי גבוה", אומר דיעי, "הרבה הרוכשים הם תושבי אלקנה המעוניינים להישאר בסביבה ומשפרי דיור שכבר קנו בעבר מחברת 'משהב' עצמה.

"בגלל אופי היישוב, אלקנה נחשב מקום אטרקטיבי גם לרבים מתושבי פתח תקווה, ראש העין והישובים בסביבה שמעוניינים לגור באווירה כפרית ובצביון דתי לאומי".

מה מיוחד בדירות מבחינת ההתאמה לקהל הדתי?

"בפרויקט באלקנה אפשר לראות בצורה יפה את ההיכרות שלנו עם הקהל הדתי - בכל בניין יש מעלית שבת ובכל דירה יש מרפסת סוכה, כיור ניטלת ידיים, כיור כפול במטבח , שעון שבת, תריס גלילה עם ידית לשימוש בשבת ועוד".

שלב א' של הפרויקט עתיד להתאכלס בזמן הקרוב ושלב ב' מתוכנן ליולי 2021. אלקנה מונה כ-4000 תושבים ובפרויקט מתוכננות 106 יחידות דיור . בנק טפחות הוא הבנק שמלווה של הפרויקט.

בגלל המיקום, החברה ואופי הבנייה, ב'משהב' מגדירים את 'משכנות אלקנה' כ'לב הפועם של השומרון'.

לפרטים נוספים: