ד"ר עדו נתניהו
ד"ר עדו נתניהוצילום: Noam Moskowitz/Flash90

עדו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הבוקר (שני) עם בני טייטלבוים בכאן מורשת, מתח ביקורת על כתבי האישום נגד אחיו וקרא להגביל את כוחה של מערכת המשפט.

"אני מודאג מהמצב, מודאג מהסיטואציה שיש התערבות חזקה מאוד כבר שנים של משפטנים ופרקליטים בתוך הפוליטיקה. זו לא פעם ראשונה אבל זה כבר הגיע לזה שראש ממשלה מכהן נמצא בבית משפט. זה מאבק שקיים בהרבה ממדינות המערב, אנחנו בסך הכל העתקנו את זה מאירופה, רק שעשינו את זה בכמה דרגות יותר, ולכן זה מצב רע וחולני", אמר.

לשאלה האם ראש הממשלה הבין עתה מה שכבר נטען קודם, שהמערכת המשפט צריכה ריסון השיב עדו נתניהו, "אני לא בטוח שרבים העריכו נכון, כולל הוא, את חומרת המצב. עכשיו וודאי שאנחנו מבינים את זה הרבה יותר. האם היה צריך לעשות יותר? כן. אבל צריך את הכח הפוליטי לעשות את הדברים האלה, וכשאתה עסוק באיראן ובאובמה ובמיליון דברים אחרים, אתה לא נכנס למאבקים שאולי אין לך סיכויים לנצח בהם. אבל כן. צריך היה להיעשות וצריך כעת להיעשות".

עדו נתניהו
עדו נתניהוצילום: ערוץ הכנסת

שוחחת עם אחיך אתמול?

"אתמול כן. שיחת טלפון. דיברנו קצת הוא קצת עסוק".

מה מצב רוחו?

"בסדר גמור. יכולת לראות את זה. תראה, הוא לא פעל לפי הכללים שהם רצו. הם, התקשורת ואנשי השמאל, רצו שהוא ישב בבית וישתוק וירכין ראש. הוא לא פעל לפי התכתיבים שלהם. בכלל הם מנסים להשתיק, לא רק אותו אלא את כל הימין. והוא יצא בהצהרה שיצא וטוב שיצא".

יש לך אמון במערכת המשפט?

"ודאי שיש לי אמון בשופטים. מה זה מערכת המשפט? אם מערכת המשפט זה הפרקליטות ודרך ההתנהלות שלה, אז איך יכול להיות לי אמון? לצערי לא. כשאני יודע שהם מדליפים מחומרי החקירה פעם אחר פעם, המטרה לשבש את כל המהלכים של כתבי האישום ובמטרה לשבש ולהשפיע על דעת הקהל. כשאני רואה איך המשטרה חוקרת עדים בצורה פושעת ששמורה למשטרים אפלים, איך יכול להיות לי אמון במערכת הזאת? במערכת המשפט, בשופטים, ודאי שיש לי אמון".

לשאלה האם העובדה שהאנשים אותם מינה ראש הממשלה הם אלה המואשמים על ידו בהתנכלות, מעידה על כך שראש הממשלה לוקה בבחירת אנשים השיב עדו נתניהו, "אם פועלם היה שקוף וראוי ולא מלא בעיוותים, אז זה היה בסדר. מכיוון שלא - אז מסתבר שאלה אנשים שלא היה צריך למנות".

"לדעתי מנדלבליט היה ההמלצה היחידה של הודעה המסדרת. מי יכלו למנות חוץ ממנו? זה מה שאני יודע", הוסיף.

אז מה, כל מערכת המשפט רודפת את ראש הממשלה נתניהו?

"לא. אני לא אמרתי את זה. מה זה רדיפה? יש פה דברים מופרכים. משפטנים בכירים ביותר הן בארץ והן בחו"ל, מגדירים את כתבי האישום כעורבא פרח, כאפס, כלא כלום, האנשים הרציניים האלה לא היו מסכנים את המוניטין שלהם ויוצאים בהכרזות בוטות כאלה. יש פה באמת בעיה קשה בכתבי האישום שהפרקליטות הגישה".