ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפטYonatan Sindel/FLASH90

בכירים במשטרה הגיבו בחדשות 12 לדברי ראש הממשלה שתקף לפני כניסתו לדיון בפתיחת מפשטו את מערכת אכיפות החוק ובראשה הפרקליטות והמשטרה.

לדבריהם, "מעולם לא היה כאן ראש ממשלה שניסה כך לנגח ולפגוע בצורה כל כך בוטה במערכת אכיפת החוק. הטענות המופרכות של נתניהו מעידות יותר עליו מאשר על החוקרים והפרקליטים".

הבכירים הוסיפו ורמזו שאם נתניהו ייחקר שוב, הוא לא יזכה ליחס מועדף. "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה, והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם יפעלו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד – אך כמו בחקירות הקודמות שלו, רה"מ לא יקבל שום הנחה".

נתניהו: תפרו לי תיקContact

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה, "האיום האנונימי של חוקרי המשטרה לפתוח בחקירת סרק נוספת נגד ראש הממשלה, בתגובה על כך שחשף את השימוש בסחיטה באיומים והדחת עדים בחקירות נגדו, הוא ניסיון לסתימת פיות של לא פחות מאשר ראש הממשלה בישראל. האיומים הללו הם דוגמה מובהקת לתחלואים שחייבים לתקן כדי להבטיח את הדמוקרטיה בישראל".

נתניהו אמר אתמול לפני שנכנס לאולם המשפט, "הכול חלק ממסע תעמולה של 'רק לא ביבי' - תפרו לי תיק. אני דורש לפרסם את התמלילים והחקירה שבה הדיחו עדים כדי שיפלילו אותי".

"מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם בניסיון להפיל אותי ואת מחנה הימין. למעלה מ-10 שנים שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי. גורמים במשטרה והפרקליטות חברו יחד לעיתוני השמאל כדי לתפור לי תיקים הזויים, במטרה להרחיק את המחנה הלאומי מהנהגת המדינה. שנים רבות לא אכפת להם אם יבוא פודל צייתן מהימין - אבל אני לא פודל, אני לא מוכן לעקור יישובים ו'לכן צריך להפיל אותי בכל דרך'", דברי נתניהו.