הרב דוד חנניה פינטו והרב עמי פייקובסקי
הרב דוד חנניה פינטו והרב עמי פייקובסקיצילום: ללא קרדיט

הרב דוד חנניה פינטו מרעננה, ראש מוסדות "חברת פינטו" בארצות הברית, בצרפת ובארגנטינה, מצטרף ליוזמה של הרב עמי פייקובסקי להעברת משחקי הכדורגל מימי שבת לימי חול.

בשבוע שעבר הציג הרב פייקובסקי את היוזמה יחד עם שחקני כדורגל מובילים בליגת העל, ובפנייה רשמית לשר התרבות והספורט החדש, חילי טרופר, קראו לו להעביר את משחקי הכדורגל לימי חול כדי לשמור על השבת.

הרב פינטו פרסם מכתב חיזוק לרב פייקובסקי. שבו הוא כתב: "שמחה גדולה מילאה את ליבי שהרב הגדול מזכה הרבים, הרב עמי פייקובסקי, הראה לי שיש התעוררות גדולה למען שמירת השבת במשחקי הכדורגל בארץ ישראל, ובטוחני שהקב"ה שמח מזה מאוד ומלא כבוד מבניו היקרים".

כדורגל בעידן קורונה
כדורגל בעידן קורונהiStock

עוד כתב הרב פינטו: "ואמרו חז"ל 'אמר לו הקב"ה למשה: מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה, ואני מבקש ליתנה לישראל, לך והודיעם'. מהי אותה מתנה גנוזה? זו הנשמה היתירה שיש לאדם בשבת, שנמצאת במקום עליון, בבית הגנזים של הקב"ה, בעולם הבא שהוא עולם שכולו טוב, שכולו שבת. ואברך את כל העוסקים והשחקנים שעושים קידוש השם גדול, ואת כל השותפים שחפץ ה' בידם יצלח ובכל אשר יפנו יעלו ויצליחו".

לסיום פונה הרב פינטו לשר טרופר: "ואפנה בקריאת קודש לכבוד השר הנכנס מר חילי טרופר הי"ו שיהיה לעזר ולאחיסמך לקדש את שמו בעולם, ועל שמו יזכר בכל העולם קידוש שמו הגדול".

חילי טרופר
חילי טרופרצילום: מירי שמעונוביץ, לע"מ