מכרז לתפקיד המנהל
מכרז לתפקיד המנהלצילום: ISTOCK

שבועות ספורים לאחר שרשת אמי"ת זכתה במכרז לניהול אולפנית ישורון בפתח תקווה, פוטר ראש האולפנית הרב יניב כהן.

תלמידות האולפנית וההורים לא קיבלו בשתיקה את ההודעה על פיטוריו, ותמהו מאוד על הסיבות שלטענתם עומדות מאחורי הפיטורים הפתאומיים.

"הוועד טען שבית הספר דתי מדי ושהמוסד משכנע את הבנות ללכת לשירות לאומי ולא להתגייס לצבא", אמרה אחת האמהות ל-ynet.

"נכון שהם מייעצים זאת, כי בכל זאת מדובר בבנות שומרות מסורת אבל אף אחד לא אוסר עליהן להתגייס והם אפילו עוזרים למי שמחליטה ללכת בדרך הזו. גם הבת שלי וגם בנות רבות נוספות יצאו מישורון והתגייסו לצה"ל", הוסיפה.

לדבריה, "בחודש מאי בשנה שעברה, הוציאה העירייה, יחד עם רשת בני עקיבא שהייתה שותפה בניהול בית הספר, וגורמים במשרד החינוך הודעת גיבוי לרב יניב וביקשו כי הצדדים ימצאו את הדרך הנכונה לעבוד בשיתוף פעולה. אנחנו ההורים קיבלנו את ההחלטה בסיפוק רב אבל עכשיו במקביל לזכיית רשת אמי"ת בניהול בית הספר, פתאום העירייה מזמנת את הרב יניב לשימוע ומפטרת אותו".

ההורים סומכים על הרב כהן ומסופקים מהאופן בו הוביל את האולפנית. "הוא הביא את בית הספר להישגים מקצועיים כמו אחוז ניגשים גבוה לבגרות, ממוצע בגרות גבוה ועוד. ישורון בהובלתו הייתה גאווה לעיר", אמרה אחת האמהות.

תלמידות האולפנית הגיעו בימים האחרונים לפתח משרדו כשהן נושאות שלטי תמיכה ברב כהן. כמו כן החתימו התלמידות הורים רבים על עצומה הקוראת לאחראים לדבר להשאיר אותו בתפקידו.

מעיריית פתח תקווה נמסר: "אולפנית ישורון עברה בהליך מכרז מבעלות עירונית לבעלותה של רשת "אמי"ת" - רשת עצמאית. בהתאם להנחיות משרד החינוך ותנאי המכרז להעברת הבעלות, האחריות הניהולית על בית הספר שייכת לרשת "אמית" והיא זו האחראית, בין היתר, על מינוי מנהל לאולפנית".

מרשת אמי"ת נמסר: "על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, עם כניסת הרשת לניהול מוסד חינוכי, עליה לערוך מכרז לתפקיד המנהל. השבוע פורסם המכרז לתפקיד וכל מי שעומד בתנאי המכרז יכול ומוזמן לגשת. ועדת המכרז הכוללת את נציגי העירייה, הרשת ומשרד החינוך תבחר את המועמד הטוב ביותר למען האולפנה".