פרופ' יובל שקד
פרופ' יובל שקדצילום: אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה כי קיבלה תרומה בסך 1.15 מיליון דולר עבור מלגות לסטודנטים המצטיינים בחוג למוסיקה בבית הספר לאמנויות באוניברסיטה.

פרופ' יובל שקד, ראש בית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה, בירך על התרומה: "אנחנו לא רק מוסד אקדמי, אלא גם משאב חיוני לקהילה. בית הספר לאמנויות הוא מרכז תרבות משפיע וחשוב בצפון הארץ. רוב בוגריו משתקעים עם תום לימודיהם באזור ומשנים לטובה ומן היסוד את סצנת האמנות והתרבות בו".

הסכום נתרם על ידי קרן המלגות של ג'ק ומיני ליוונסון. בעקבות פטירת בנם בדצמבר האחרון במרילנד, ארה"ב, החליטו בני הזוג ליוונסון על הענקה מדי שנה של מלגות לסטודנטים מצטיינים.

החוג למוסיקה הוקם בשנת 2001 ומשתייך משנת 2013 לבית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה. את בית הספר לאמנויות (על שלושת חוגיו: אמנות, מוסיקה ותיאטרון) מוביל סגל אקדמי משובח, המעשיר את הסטודנטים ברמה האינטלקטואלית, ומכשיר בוגרים המחויבים לקהילה שהם פועלים בה.

החוג למוסיקה מציע קורסים בתחומי המוסיקה המערבית, הים-תיכונית, הפופולארית וג'אז. תכניות הלימודים של החוג כוללות מקצועות תיאורטיים (ובהם מיומנויות מוסיקליות, תולדות המוסיקה, אתנומוסיקולוגיה, תורת המקאם, מוסיקה וטכנולוגיות מחשב ועוד) ועשייה והפקה של מוסיקה.

החוג מתברך בבוגריו ‒ מלחינים ומוסיקאים מבצעים ‒ שהגיעו להישגים נכבדים בזירה הישראלית והבינלאומית. עם בוגריו נמנים גם יזמים ומייסדים של קונסרבטוריונים, מקהלות וגופי ביצוע אחרים. במהלך לימודיהם שותפים הסטודנטים בחוג ופועלים במאמצי הקהילה המקומית לפיתוח סצנת האמנות והאמנות. יחד עם העיר חיפה, האוניברסיטה ובית הספר לאמנויות כולו, החוג למוסיקה הוא מגדלור של דו קיום. סטודנטים בני כל מגזרי החברה הישראלית ושכבותיה ‒ ערבים ויהודים; חילונים ודתיים; תושבי ערים, עיירות, כפרים וקיבוצים ‒ לומדים, יוצרים וחוקרים בצוותא ומתמסרים ליופי ולאמת אמנותית. המוניטין של התזמורת הערבית-יהודית של האוניברסיטה, בניצוחו ובניהולו המוסיקלי של פרופ' תייסיר אליאס, הולך לפניה. היא מרבה להופיע ברחבי הארץ והתקבלה בהתלהבות גם במסעות הקונצרטים שלה בחו"ל.

בשנים האחרונות, שמה לעצמה אוניברסיטת חיפה ‒ בהנהגתו של נשיאה, פרופ' רון רובין ‒ למטרה לחזק את צפון המדינה ולסייע בפיתוחה של העיר חיפה. במטרה לממש את חזונה, קיבלה האוניברסיטה בשלוש השנים האחרונות סדרת תרומות משמעותיות ורשמה שיא של גיוס בשנה החולפת. בין היתר קיבלה האוניברסיטה תרומה של כ-10 מיליון דולר מהנדבן האמריקני ומייסד ביזנס וויר ((Business Wire, לורי לוקי, להקמת קמפוס חדש בעיר התחתית.

קארן ברמן (Karen Berman), מנכ"לית אגודת ידידי אוניברסיטת חיפה בארה"ב: "העיר חיפה היא לא רק השלישית בגודלה בישראל, אלא גם עיר של הזדמנויות רבות לחידוש ולגיוון. חיפה נמצאת בעיצומה של צמיחה והתפתחות עירונית מהירה, ואנו באוניברסיטה פועלים רבות לטפחה. אנו מקווים כי התרומה הנדיבה לחוג למוסיקה, תעזור לנו להשיג את המטרה המכריעה ‒ להבטיח כי חיפה תמשיך ותמנף את כל מה שיש לאזור להציע".