רימון. ארכיון
רימון. ארכיוןצילום: דובר צה״ל

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מחמד ותד (20) מג'ת בגין נשיאת נשק, ירי מנשק חם, גניבה מרכב, שינוי זהות של רכב, נהיגה בפסילה וייצור, הכנה והפקת סם מסוכן.

על פי כתב האישום, הנאשם החליט לזרוק רימון הלם לעבר מתקן כליאה של שירות בתי הסוהר במטרה לגרום לפחד ולבהלה בקרב אנשי שירות בתי הסוהר.

ב-23 במרץ בשעות הלילה הצטייד הנאשם ברימון הלם והגיע למתחם בתי הסוהר ברמלה, ברכב עליו הרכיב לוחית זיהוי גנובה, כשהוא נוהג ללא רישיון נהיגה בתוקף וכאשר הוא פסול מנהיגה.

הנאשם ערך תחילה תצפית אל עבר מתחם הכלא ולאחר מכן השליך את הרימון לעבר המתחם ועזב את המקום. הרימון התפוצץ, גרם לקול נפץ עז ולבהלה בקרב אנשים שהיו בקרבת מקום.

בבקשת המעצר כתבה הפרקליטות כי "מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן. מעשיו של המשיב מערערים את המוסכמות הבסיסיות ביותר של החברה הדמוקרטית בה אנו חיים. חברה המכבדת את שלטון החוק ואת משרתי הציבור. המשיב לא היסס לאיים ולנסות להטיל מורא ופחד בקרב משרתי הציבור בכלל, ועובדי שב"ס בפרט. המשיב העיד על עצמו כי הינו מסוכן לכלל הציבור, אינו ירא מדבר, ואף מוכן לאיים ולקרוא תגר על רשויות האכיפה ומשרתי הציבור הנאמנים".