עמיר פרץ ורוביק דנילוביץ' בבאר שבע
עמיר פרץ ורוביק דנילוביץ' בבאר שבעצילום: דייגו מיטלברג

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ (העבודה) הגיע לביקור עבודה ראשון בבאר שבע. את השר פרץ אירח ראש העיר רוביק דנילוביץ, אשר התלווה אליו במהלך כל הביקור.

השניים נפגשו עם אנשי הייטק מקומיים שהביעו את הצורך בסיוע להחזרת העובדים לפעילות, דווקא בדרום אשר נפגע קשות ממשבר הקורונה.

כמו כן, נפגש השר פרץ עם נציגי העסקים הקטנים, בין היתר עם קוסמטיקאית, בעל בית קפה קטן ומקומי ונציגי מעוף – גוף השטח של הסוכנות לעסקים קטנים, בדרום, שנפגעו אף הם ממשבר הקורונה, כאשר חלק ניכר מהעסקים טרם חזרו לפעילות ואחרים, לפעילות חלקית בלבד.

לסיום נפגש עם ראשי התאחדות התעשיינים בדרום, שציינו את הצורך בהכשרת עובדים לתחום התעשייה והגדלת כלי סיוע.

שר הכלכלה והתעשייה הקשיב לנציג התעשייה והעסקים ואמר כי הממשלה עובדת בימים אלו בפני אישור תקציבים משמעותיים לחיזוק התעשייה והעסקים ומטרתי להביא כ-1 מיליארד שקלים ייעודיים להכשרת והסבה מקצועית של עובדים, כדי למלא החוסר העומד כיום על עשרות אלפי עובדים בתעשייה המסורתית ובהייטק.

"הנחתי את הדרג המקצועי במשרדי להרחיב את שיתוף הפעולה ולהתאים את הפתרונות לקשיים הכלכליים הקיימים כיום עקב משבר הקורונה, עם דגש על הפריפריה הדרומית והצפונית, הן בזירוז השבת העובדים לפעילות, הסבת עובדים למקצועות נדרשים והכשרות חדשות, והן במתן כלי סיוע לתחום התעשייה וההייטק, זאת בהתאם למדיניות הכלכלה האנושית אותה אני מתכוון להוביל",אמר עמיר פרץ.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע: "אני מברך את השר פרץ על ביקורו בבאר שבע. משמח אותנו מאוד שבאר שבע זוכה לביקור הראשון שלו כשר הכלכלה וזהו פתח של שיתוף פעולה לקידום הכלכלה, העסקים והיוזמות הטכנולוגית בבאר שבע. באר שבע בפיתוח חסרת תקדים בעשור האחרון, כאשר הופכת למרכז כלכלי וחברתי חשוב במדינת ישראל.

''יחד עם משרד הכלכלה נחזק את פארק ההייטק, במשיכה של חברות חדשות ונטפח את אלו שכבר כאן. נפתח ונקדם אזורי תעשייה ותעסוקה במגוון התחומים ונפעל בשיתוף פעולה עם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים על מנת לסייע להם לעבור את המשבר הכלכלי החמור. אני מודה לשר ולצוות המשרד על הנכונות והרצון הרב לסייע ובטוח שנוכל לתרגם זאת למימוש חזונו של בן גוריון לפיתוח הנגב ובאר שבע בירתו", הוסיף ראש העיר.