בן כספית
בן כספיתצילום: פלאש 90

ראיון שערכו הערב (שלישי) בן כספית ואריה אלדד עם מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ בנוגע להנחיית השר אוחנה למ"מ המפכ"ל לבדוק מי קצין המשטרה ששוחח עם כתב ערוץ 12 התלהט לוויכוח סוער.

במהלך הראיון שאל אלדד את חפץ, "אם אתה היית היום מפכ"ל והיית יודע על ניצב או תת ניצב שהולך ומתראיין לערוץ 12 בעילום שם אתה לא הייתה נותן לו סטירת לחי?".

חפץ השיב על כך, "אני חושב שהוא לא היה צריך להתראיין בעילום שם. תשמע, ברגע שיש מצב משונה ומעוות כמו שיש היום בו ראש הממשלה משמש כראש הממשלה וחשוד בפלילים, ויש שר הממונה מטעמו ומנסים להפחיד את המשטרה, זה מה שיוצר את הפלונטר הזה".

על כך הקשה אלדד, "כלומר המשטרה יכולה להצטרף להפרת החוק", וחפץ השיב "בפירוש לא. למה להפרת החוק?"

בתגובה ענה אלדד "כי התקנות של המשטרה אומרות שקציני משטרה לא יכולים לדבר עם עיתונאים בלי אישור".

כספית, ששמע את הטענה, תקף בתגובה את אלדד, "אריה, זה תמיד היה ותמיד יהיה. אתה תכף תרצה שיוציאו להורג את ההומואים. נו באמת. כל פעם שמישהו ילך לשיחת רקע עם עיתונאי אתה תלך לפוליגרף עכשיו?".

אלדד השיב לכספית "כשאתה הולך לשיחת רקע עם אלוף במטכ"ל הוא לא מקבל אישור קודם? מדובר צה"ל? מהרמטכ"ל?"

"לא. לא. אני מדבר עם אלופים ועושה איתם שיחות רקע בלי שהם מקבלים אישור. בטלפון. אוקי?", הגיב כספית ואלדד תקף בחזרה "רע מאוד".

בתשובה טען כספית "אבל ככה עובדת התקשורת. אם היית עיתונאי היית מבין שזה עוזר גם לימין וגם לשמאל. אור השמש זהו חומר החיטוי הטוב ביותר", ואלדד השיב לו, "לא משנה הפוליטיקה, זה לא פוליטיקה, זה אנרכיה".