נקודת בידוק לנגיף הקורונה בניו יורק
נקודת בידוק לנגיף הקורונה בניו יורקצילום: REUTERS/Andrew Kelly

64% מהישראלים דוברי האנגלית והצרפתית מאמינים שמגפת הקורונה תגדיל משמעותית את מספר העולים לישראל, כך עולה מסקר i24NEWS אשר נערך בקרב ישראלים דוברי אנגלית וצרפתית, באמצעות מכון המחקר Direct Polls.

הנשאלים בסקר הינם ישראלים שעלו ארצה, רובם בעשור האחרון, או ילדיהם, כך שתשובותיהם מבוססות על חוויות אישיות כעולים והיכרות עם יהודי התפוצות. 27% מכלל הנשאלים השיבו כי להתפרצות וירוס הקורונה לא תהיה השפעה על קצב העלייה לישראל.

הישראלים דוברי הצרפתית היו נחרצים יותר בתשובתם מאשר דוברי האנגלית: 67% מהישראלים דוברי הצרפתית השיבו כי מגפת הקורונה תשפיע על העלייה מול 56% מדוברי האנגלית.

עוד עולה מהסקר כי רוב הישראלים דוברי האנגלית והצרפתית בישראל חושבים שהסיבה העיקרית להצלחת ישראל במאבק בנגיף הקורונה היא בזכות ניהול נכון של המנהיגות בישראל ביחס לניהול המשבר בעולם: 63% מדוברי האנגלית בישראל בחרו בסיבה זו, כמו גם 53% מדוברי הצרפתית ובסך הכל 56% מכלל המדגם.

6% מדוברי האנגלית בישראל ו-17% מדוברי הצרפתית השיבו כי הסיבה נעוצה ביכולות הטכנולוגיות והצבאיות שעמדו לרשות ישראל. 17% מדוברי האנגלית ו- 10% מדוברי הצרפתית השיבו כי הסיבה היא המשמעת הגבוהה של אזרחי ישראל ביחס לאזרחים במדינות אחרות. 6% מדוברי האנגלית ו- 16% מדוברי הצרפתית חושבים כי מדובר בתוצאה של נתוני רקע לא תלויים, כגון גיל האוכלוסיה, מזג האוויר וכו'.

הסקר נערך שלשום (ראשון) עבור ערוץ החדשות i24NEWS על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות מכון המחקר Direct Polls LTD, בקרב 464 ישראלים דוברי אנגלית וצרפתית מעל גיל 18. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.