חתונה
חתונהצילום: ISTOCK

בעלי האולמות החרדים התאגדו ושלחו פנייה דחופה לשר הבריאות יולי אדלשטיין למנכ"ל המשרד, בטענה כי רק האולמות החרדיים מופלים לרעה ואין כל סיבה שלא לפתוח כבר מהיום את האולמות לאירועים על פי הוראות משרד הבריאות.

בשל העובדה שהאולמות ייפתחו רק לקראת סיום עונת החתונות בחודש סיוון, בכוונתם לעתור לבג"צ נגד האפליה.

בפתח הפנייה כתב עורך הדין מאיר בן שחר: "בהתאם לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), לרבות התיקונים השונים שהוכנסו בהן, ובהתאם לתקנות ולצווים נוספים שהוצאו בשל מצב החירום, פעילותם של אולמות האירועים אסורה. לאחרונה, אושרה הקלה מסוימת לקיום חתונות, אך זו רלוונטית אך ורק לגני אירועים המקיימים אירועים בשטח פתוח, אך היא איננה רלוונטית לאולמות האירועים".

על פי הפרסומים, אולמות האירועים, עתידים לחזור לפעילות בעוד כשלושה שבועות – וזאת למרות שאין כל הבדל בין אולמות לשאר העסקים שייפתחו החל מהיום כמו; מסעדות, מועדונים ומלונות.

"אין שום סיבה", כותב עורך הדין בפנייה "ואין שום הצדקה, ואין שום מקום לאבחנה השרירותית הנ"ל. מדובר באפליה בוטה ופסולה, על כל המשתמע מכך, ומטרת מכתבנו זה הוא להאיר את עיניכם בעוול החמור הנגרם למרשינו, על מנת שגם אולמות האירועים יורשו לחזור לפעילות "למצער – מיום 31 במאי 2020.

עוד הוא מציין, כי "בעלי האולמות רוצים לפתוח החל מהיום עם התנאים המתבקשים משאר בתי העסק בעלי אפיון דומה לאולמות; "הוגדרו מספר תנאים, הגבלות ונהלים מחייבים לצורך פתיחת מקומות בילוי אלה. ההגבלות כללו, בין השאר איסור קיום הופעות וריקודים, מינוי ממונה על ענייני הקורונה, שמירה על מרחקים מינימאליים, הגבלה על כמות האורחים ביחס לתפוסת המקום על פי רשיון העסק, הנחיות לענין קבלת אורחים, אופן הגשת מנות האוכל, שמירה על היגיינה, נהלים למטבח ועוד".

עורך הדין מוסיף כי עכשיו בציבור החרדי זו עונת השיא של האירועים, ורק עכשיו יש היתר להתחתן ויש מאות הזמנות פתוחות לאירועים – עד ששוב יהיה אסור להתחתן החל מי"ז בתמוז, לכן הם מבקשים שבפרק זמן קצר זה תותר להם פתיחת האולמות – על פי כל הכללים שצוינו לעיל.

בעלי האולמות מדגישים, "צריך להבין שהבעיה היא רק במגזר החרדי – ואנחנו אבודים, לאולמות החילוניים זה לא אכפת – כי זה לא העונה שלהם. לדבריהם, קיום חתונות פיראטיות בשלושת השבועות הקרובים עלולה לגרום חלילה וחס להתפרצות שניה, לעומת זאת באם החתונות יתקיימו תחת פיקוח הדוק באולמות מסודרים ניתן יהיה יותר להקפיד על ההוראות של משרד הבריאות".