Coronavirus
CoronavirusiStock

שגרירות ישראל בהאג ושגרירות הולנד בישראל יחד עם ניר קוריס, יזם הייטק מישראל וג'וליאן ואן דורלנד יזם טכנולוגי מהולנד, יזמו את ה- World Hackathon Day הוירטואלי הראשון.

מטרת האירוע היא פיתוח טכנולוגי לפתרונות בנושא החזרה לשגרה החדשה בעידן הפוסט קורונה.

אירוע האקתון יתמקד בשמונה אתגרים גלובליים, בעידן של פוסט קורונה; חינוך, עבודה, בריאות וכושר, פיננסים, תיירות, תרבות ובידור, אקלים וסביבה וסולידריות חברתית.

האירוע יתקיים בשת"פ עם גורמים עסקיים, מפתחים מישראל והולנד ומעוד כ- 80 מדינות מרחבי העולם. לצד משרד החוץ, עיריית ת"א, ראשות החדשנות, איגוד ההייטק וארגונים דומים.

להאקתון נרשמו כבר יותר מ 500 גורמים שהתחילו לעבוד על מיזמים. מתכנתות, מפתחים, מעצבים ויזמיות מרחבי העולם כבר נרשמו להאקתון, שייערך כמובן באופן מקוון, וכבר עכשיו הם מגבשים צוותי עבודה וזוכים לליווי והנחיה של מנטורים הולנדים וישראלים.

חברת מייקרוסופט העולמית הצטרפה לפעילות והיא תעניק פרסים בשווי כולל של 100,000 דולר לשלושת הצוותים הטובים ביותר.

שגריר ישראל להולנד, נאור גילאון, "מאוד שמח שהצלחנו, בסיוע נציגויות ישראל בעולם, להפוך יוזמה מקומית שלנו לחיבור בין צעירים הולנדים וישראלים, ליוזמה גלובלית בה משתתפים רבים וטובים מכל העולם. הנושא הנבחר של מציאת פתרונות לעולם הפוסט קורונה, רלבנטי וחשוב לא רק לישראל ולהולנד ואנו בטוחים כי הפתרונות שיצאו מההקאתון ישרתו את כלל אזרחי העולם".