מני מזוז
מני מזוזצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט העליון פרסם הערב (רביעי) את פסק הדין המלא בו החליטו 11 שופטי ההרכב כי אין מניעה שראש ממשלה הנאשם בפלילים ירכיב ממשלה.

השופט מני מזוז היה החריף ביותר מבין שופטי ההרכב וטען כי "המציאות בה נאשם בפלילים בעבירות חמורות מתחום טוהר המידות מקים ממשלה ועומד בראשה, מעוררת קושי ציבורי-מוסרי שקשה להפריז בעוצמתו".

"מציאות כזו משקפת משבר חברתי וכשל מוסרי של החברה ושל המערכת הפוליטית בישראל", טען מזוז.

לקריאת פסק הדין המלא - לחצו כאן

השופט יצחק עמית נימק את החלטתו וקבע כי "התערבות בהחלטה המכוננת את הרשות המבצעת כמוה כהתנגשות חזיתית עם רצון הבוחר כפי שבא לידי ביטוי בהצבעת נציגיו בכנסת. משמעה, הלכה למעשה, הדחה על ידי בית המשפט של מי שזכה להיבחר כראש ממשלה על פי רוב קולות חברי הכנסת, חלום בלהות חוקתי שעלול לקלוע את בית המשפט לעין הסערה הפוליטית".

השופט סולברג יישר קו עם ההחלטה הסופית. "מסכים עם התוצאה, ומשהגיעו אליה כל חברי ההרכב למסקנה לפיה דין העתירות להידחות, דיינו בכך, ואיני רואה יתרון בליטוש הנמקות, בחידוד הבדלים, ובהכרזות עתידיות".

בליכוד הגיבו לנימוקים של השופט מזוז. "אזרחי ישראל בחרו בראש הממשלה נתניהו ברוב עצום, כשהליכוד קיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר שקיבלה מפלגה בתולדות המדינה. זה היה ניצחון ענק למנהיג הימין והבעת אמון חד משמעית בו".

"בדמוקרטיה האזרחים מצביעים בקלפי ובוחרים את ראש הממשלה. מי שרוצה להחליף את ראש הממשלה יכול בוודאי להתמודד בבחירות ולתת לאזרחים להחליט בעצמם", אמרו במפלגה.