שי באב"ד
שי באב"דPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד האוצר הפורש שי באב"ד מודה כי מדינת ישראל ומשרד האוצרשגו בהתייחסות למשבר הכלכלי בתחילת נגיף הקרורונה.

"מבין את הכעס והתסכול של העצמאיים, טעינו בחלק מהצעדים שעשינו", אמר באב"ד בראיון לחדשות 12.

הוא סיפר כיצד הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו מאפשרות של קריסה פיננסית.

"אם היינו הולכים לסגר מלא והיינו מבצעים את אותו סגר מלא שאז משרד הבריאות דחף אליו ובר סימן טוב דחף אליו. לחלוטין לא היינו עם מיליון מובטלים - היינו עם פי שניים או פי שלושה מזה והיינו במקום אחר לגמרי. גם היום המנגנונים של הפיצויים שהממשלה נותנת לא מספיקים", אומר באב"ד

לדעתו, "העצמאיים צודקים בכל הטענות שלהם. אני לא יודע להחזיר את כל העצמאיים חזרה, להחזיר את המצב לקדמותו ולהחזיר אותם למקום שהם היו בו ערב הקורונה, וזה לא משנה איזה פיצוי אני אתן לו. אני לא יודע לתת את כמות הפיצויים הזאת".

באב"ד מתייחס גם לטענות לפיהן חבילת הסיוע שגיבש האוצר כללה קריטריונים בעייתיים שגרמו לעצמאים רבים ליפול בין הכיסאות. "אני מסכים לחלוטין, בפעימה הראשונה הקריטריונים שגיבשנו היו לא נכונים ולא מתאימים. זה לא שהיה לנו תו"ל קורונה שבאנו ואמרנו, אנחנו יודעים מה זה עושה, אנחנו יודעים מה זה לסגור 30 אחוז מהמשק הישראלי כי עשו את זה 10 פעמים בעבר".

"לא הבנו את עוצמת הפגיעה וכשהבנו אז תיקנו כי גם אנחנו, זה היה חדש לנו. אנחנו ראינו את התחזיות על מה קורה לגירעון ומה קורה ליחס חוב-תוצר וכמה כסף צריך לגייס, ובסופו של יום אנחנו צריכים לשמור על הקופה", סיכם באב"ד.