חבר הכנסת ישראל אייכלר
חבר הכנסת ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) קרא במליאת הכנסת להפסיק את מה שכינה "אפליית הציבור החרדי במאבק הקורונה".

"אנחנו עדיין עוקבים בחרדה אחרי הנגיף הבלתי ידוע, שגם גדולי הרופאים לא יודעים עדיין לומר מניין בא ולאן הוא הולך. מה שעשו זה הליך של ניסוי ותהייה. הבעיה היא שהניסוי ותהייה פגעו באוכלוסיות שלמות. מנהל בתי החולים הדסה טען בתקשורת שמתוך אלפי אנשים שנכנסו ונאסרו בבידוד, אפשר היה בשתי בדיקות לבדוק האם הם שליליים, וכך לשחרר אותם ממאסר ארבעה של שבועיים.

"לאף אחד אין אומץ להניע את המהלכים האלה. ביקשתי משר הבריאות החדש: תתחילו להיות ענייניים ולא בירוקרטיים. אם הפרופסורים והרופאים אומרים שאפשר לעשות 2 בדיקות ולשחרר, למה לאסור את האנשים לשבועיים? זה לא הגיוני".

בנוסף העלה ח"כ אייכלר את מצוקת בעלי השמחות והאולמות: "כך גם בעניין בעלי האולמות. בזמן שהמסעדות כבר נפתחו, אולמות החתונות והבר מצווה עדיין סגורים. רק בעוד שבועיים יפתחו, אבל בינתיים כבר יגיע י"ז בתמוז וכבר לא מתחתנים''.

אייכלר הזכיר את הסבל הגדול של משתמשי התחבורה הציבורית. "כל המשק היה משותק, אבל בתחבורה הציבורית היה עוול כפול. במגזר החרדי הפסיקו את כל האוטובוסים, בזמן שבכל הארץ הם המשיכו לפעול. התירו רק עשרים נוסעים, בזמן שלא יכולים להוסיף עוד אוטובוסים.

"עכשיו אומרים שאחרי חג השבועות יאפשרו שבעים וחמישה אחוזים תפוסה באוטובוס. ואני שואל, גם כשיש מאה אחוזי תפוסה זה לא מספיק, אז איך אפשר להסתדר עם שבעים וחמישה? אני קורא להחזיר את כל קווי התחבורה הציבורית במלואם, מלבד המקומות שליד הנהג", סיים.