שחקני מכבי ת"א חוגגים. חוזרים למגרשים
שחקני מכבי ת"א חוגגים. חוזרים למגרשיםצילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הכל כבר מוכן. בחודש מרץ האחרון נעצרה עונת הכדורגל של ליגת העל הישראלית, בדומה לכל עולם הספורט בכל העולם כולו, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

במוצאי השבת הקרוב, חודשיים וחצי אחרי שהוקפאה ונעצרה וכבר הייתה בסכנת ביטול, תחזור סוף סוף ליגת העל הישראלית בכדורגל, גם אם לא בדיוק כמו שהייתה לפני התפשטות הנגיף המבהיל.

קהל האוהדים לא יורשה אמנם בשלב הראשון להיכנס ולעודד את שחקניהם, ובמשרד הבריאות ומנהלת הליגות גיבשו הנחיות מפורטות כיצד יש לנהוג בכדי לאפשר את קיומם התקין של המשחקים, אך עדיין - הכדורגל חוזר וזו כבר בשורה מרגשת ומשמחת עבור רבים מאוד, החל מבעלי התפקידים ועד אחרון האוהדים.

על פי ההנחיות של משרד הבריאות ומנהלת הליגות בכדורגל, כל קבוצה תגדיר ממונה קורונה מטעמה שיהיה אחראי ליישום כל ההנחיות, כאשר כל אדם הנכנס לתחומי האצטדיון יחוייב לעבור בדיקת חום ומי שחום גופו יעלה על 38 מעלות - לא יהיה רשאי להיכנס לאצטדיון.

כמובן שכל הנכנסים לשערי האצטדיון יחוייבו לעטות על פניהם מסיכה ולשמור על כללי הריחוק החברתי, למעט שחקנים וצוות מקצועי שירשמו בטופס וכן שדרי המשחק בזמן השידור.

האצטדיון יחולק לארבעה מעגלים הכוללים את האיזורים השונים - זירת המשחק, מתחם חדרי ההלבשה, האיזור הסובב את זירת המשחק, יציעים, משרדים, איזורי תפעול ומתחמים חיצוניים. כמוכן, הוגדרו האוכלוסיות השונות היכולות להיכנס לכל אחד מהאיזורים, כאשר כמות האנשים הוגבלה וצומצמה באופן שיאפשר את השתתפות בעלי התפקידים ההכרחיים לקיום וניהול משחק הכדורגל.

השימוש בחדרי ההלבשה ובמלתחות יתאפשר טרם המשחק ובהפסקת המחצית למטרת התארגנות ותדרוכים. כל האצטדיונים והמתחמים יעברו חיטוי מלא כולל גם כדורי המשחק וכמובן טקס הפתיחה המסורתי במהלכו לוחצים השחקנים היריבים והשופטים ידיים זה לזה, לא יתקיים.

גם לגבי חווית הצפיה של קהל האוהדים נמצאו מספר פיתרונות, כאשר במכבי ת"א הודיעו כי שחקניהם יעלו לשחק עם חולצות שעליהן כיתוב משירי האוהדים כאות הזדהות עמם. הכיתוב יופיע לצד הסמל בצידה השמאלי של החולצה, זאת כדי "לתת ביטוי לקשר החושב בין השחקנים לאוהדים ולתמיכה שמגיעה מהיציע לכר הדשא", כך נמסר בהודעת המועדון.

בנוסף, האלופה התל אביבית יצאה בקמפיין שזכה להיענות רבה ברשתות החברתיות, ובו התבקשו האוהדים לשלוח את תמונותיהם עם אביזרי עידוד של הקבוצה. החל מהמשחק הקרוב תמונות האוהדים יפורסמו על גבי המסכים והלדים באיצטדיון וילוו את שחקני מכבי במשך 90 דקות.

גם בבית"ר ירושלים החליטו שלא להשאיר את האוהדים מרחוק לאור החשיבות שלהם ושם החליטו להשתמש באפליקציה הפופולרית ביותר בתקופת הקורונה - אפליקציית ZOOM לשם כך.

אוהדי הקבוצה מהבירה יוכלו להיות חלק משיחת ZOOM אשר תוקרן על מסך ענק באצטדיון. מנויי הקבוצה של העונה וחברי מועדון בית"ריסט יקבלו לינק ואפשרות להירשם אליו על מנת לעודד את השחקנים ולתת תחושה של כמה שניתן של בית. בבית"ר אמרו כי "זהו מסר גדול מבחינתנו לאוהדים, על הרצון לראות אותם ביציעים בחזרה כמה שיותר מהר ושלמרות הכל הם חלק מהחוויה".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה אמר על המתווה שגובש לניהול תקין של מה שנותר מעונת 2019/20 של ליגת העל בכדורגל כי "עברנו ביחד עם משרד הבריאות מהרגע בו ניתן האישור להחזרת הספורט, וגיבשנו סט של כללים שייאפשרו את קיום המשחקים ללא קהל תחת מגבלות הקורונה. חשוב להבהיר למי שלא יודע - מאחורי הקלעים עמלנו מדי שבוע, לעתים מאות עובדים, על מנת להביא את החוויה לקהל הצופים במגרש ובבית. הצלחנו להגיע למתווה שיאפשר את הכדורגל תוך שמירה על הכללים הנוקשים".

"חשוב לזכור כי המחלה לא שכחה ועלינו לנקוט בכל אמצעי הזהירות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, על מנת לצמצם את חשיפת השחקנים להדבקות במחלה וכמובן לשמור על בריאות כלל הגורמים שכאמור מעורבים בניהול המשחק. על כלל הגורמים שישהו באיזורי האצטדיון מונחת אחריות גדולה ואני קורא לכולם להקפיד היטב ולהישמע להנחיות משרד הבריאות".

כעת מקווים ראשי הקבוצות, הכדורגל, השחקנים ועד אחרון האוהדים כי השלב הבא יהיה חזרתם של אלה ליציעים. בינתיים, נהנה מכדורגל ישראלי אחרי פגרה ארוכה מדי.