אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

אנדי נגו, עיתונאי אמריקני עצמאי העוקב אחר השמאל הקיצוני, מנתח את הגורמים העומדים מאחורי הפרות הסדר האלימות בארה"ב במחאה על מותו של גבר שחור עור בידי שוטרים.

בחשבון הטוויטר שלו תיאר אנדי נגו את המחאה והאלימות:

כעת הם נמצאים ממש בשערי הבית הלבן, המקום המאובטח ביותר בעולם. הם רוצים מהפכה ולא אכפת להם מי או מה יושמד בפעולה. אם החברים שלהם ימותו הם יונצחו בתעמולה כקדושים מעונים.

תנועת השחורים Black Lives Matter - BLM היא תנועה מהפכנית מרקסיסטית במהותה ובאידיאולוגיה שלה. מייסדיה אינם מסתירים את הערצתם לטרוריסטים ולמבוקשים קומוניסטים. הם רוצים שינוי של המשטר וקץ לשלטון החוק. אנטיפה (ארגון שמאל קיצוני) משתף איתם פעולה כדי להאיץ את מיטוט החברה.

ארה"ב מקבלת קדימון למה שהגורמים המיליטנטיים האנרכיסטיים של אנטיפה מסיתים לו, מתאמנים ונערכים לקראתו. הם אלה אשר פגעו ראשית בחלשים ובפגיעים, אנשים שאינם יכולים להגן על עצמם. ביטול כוחות אכיפת החוק הוא תנאי להצלחתם.

הריסת בתי עסק כפי שאנו רואים ברחבי ארה"ב אינו רק אופורטוניזם. עניין זה ממלא תפקיד מהותי באידיאולוגיה של תנועת השחורים ואנטיפה. מטרתם היא להרוס את הקפיטליזם ולהביא לשינוי המשטר. כדי להשיג זאת הם רוצים למנוע שיקום כלכלי.

התקשורת, פוליטיקאים, הציבור – כולנו – טעינו בהערכת חסר של האימונים, הכוונה והיכולות של הקיצונים השמאלנים. לכל שלב בהפרות הסדר יש מטרה. שריפות הורסות את הכלכלה. הפרות סדר אלימות יכולות להתיש את המשטרה ואפילו את הצבא. הכל מוביל למצב של חוסר ביטחון אם המצב ימשיך כמות שהוא.