טראמפ
טראמפReuters

טוויטר סימנה בסוף השבוע ציוץ נוסף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וקבעה כי הוא ''מאדיר אלימות''.

טראמפ האשים בציוץ את ראש העיר מיניאפוליס במהומות שאירעו בעיר בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, גבר שחור ששוטר הצמיד את ברכו לצווארו במשך דקות ארוכות.

"זה מחדל מנהיגותי", כתב הנשיא. "או שראש העיר השמאלן החלש ג'ייקוב פריי יתאפס ויחזיר את העיר לשליטה או שאני אשלח את המשמר הלאומי. הבריונים האלה מבזים את זכרונו של גורג' פלויד ואני לא אתן לזה לקרות. דיברתי עם המושל טים וולץ ואמרתי לו שהצבא איתו לאורך כל הדרך. כשהביזה מתחילה גם היריות יגיעו".

טוויטר הסתירה את הציוץ וכתבה על גבו: "ציוץ זה הפר את הכללים של טוויטר האוסרים על האדרת אלימות. עם זאת, הוחלט בטוויטר שעשוי להיות עניין לציבור שהציוץ יישאר זמין".

יממה קודם לכן חתם טראמפ על צו נשיאותי שקורא תיגר על חסינותן המשפטית של הרשתות החברתיות מפני תביעות, לאחר שטען כי הרשתות מצנזרות "קולות רפובליקנים". טראמפ אמר לפני החתימה על הצו: "אנו כאן היום כדי להגן על חופש הביטוי מפני אחת הסכנות הגדולות ביותר".

ביום רביעי האחרון הוסיפה טוויטר הערת אמינות לאחד מציוציו של הנשיא, שטען כי הצבעה בבחירות באמצעות הדואר תגרום להונאת בוחרים. טוויטר הוסיפה סימן קריאה בצבע כחול מתחת לציוצים, וכתבה: "קראו את העובדות לגבי הצבעה בדואר''.

גולשים שלחצו על המילים הללו הופנו לדף שבו נכתב "טראמפ טוען טענה בלתי מוכחת כי הצבעה בדואר תוביל להונאת בוחרים". טוויטר גם צירפה מידע המתייחס לטענות שהעלה הנשיא בציוצים.