כנס כחול לבן
כנס כחול לבןPhoto by Gili Yaari/Flash90

'כחול-לבן' לא שילמה משכורות לפעילים? פעילים שעבדו במערכות הבחירות האחרונות עבור 'כחול לבן' טוענים שלא קיבלו שכרם עבור עבודתם.

על פי דיווח ב'ידיעות', מדובר בפעילים ואנשי טלמרקטינג שעבדו חודשים ארוכים וכאלה שעבדו רק בימי הבחירות, אשר מזוהים פוליטית עם 'יש עתיד'.

חלק מהפעילים עבדו ביום הבחירות בשכר של מאות שקלים, אחרים, פעילי שטח ואנשי טלמרקטינג, עבדו במשך כמה שבועות והמפלגה חייבת להם אלפי שקלים.

בדיווח צוטט בכיר ב'יש עתיד' הטוען כי מנכ"ל כחול לבן אגאי יחזקאל, החליט על עצירה גורפת של תשלום השכר לפעילי המפלגה שמזוהים עם יש עתיד.

"למטות המזוהים עם מחנה גנץ משלמים, אבל למטות שהיו באחריות או בשליטת יש עתיד – לא משלמים, לכאורה בכחול לבן החליטו לעצור תשלומים לכולם, אבל למטות עפולה, קריית שמונה ובית שאן העבירו את הכסף".

מתנדבת מהוד השרון צוטטה כאומרת, "שלוש מערכות בחירות נתנו את הנשמה והבריאות שלנו למען הצלחת כחול לבן בבחירות. עשיתי הכול בהתנדבות מלאה, אבל לא נעים לי ממי שעשו עבודה מצוינת למען המפלגה ועכשיו לא משלמים להם – במיוחד בתקופה הכלכלית הקשה הזו".

עוד נטען כי בעקבות החלטתה של השרה פנינה תמנו שטה לערוק מ'יש עתיד' ולעבור לכחול לבן, פעילים במגזר האתיופי לא קיבלו שכרם.

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לעיתון: "כחול לבן הפרו את הבטחתם לבוחר וכעת מפרים את מחויבותם החוזית לפעילים שעבדו עם הלב והנשמה, למען שינוי בישראל. מלבד התשלום, בני גנץ וכחול לבן חייבים לאותם הפעילים חוב מוסרי, וחבל שהם שוכחים את מי שסייע להם להגיע למקום שבו הם נמצאים כעת. אנו סבורים כי מגיע תשלום לכל הפעילים שעבדו, עד האחרון שבהם".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "שילמנו עד כה ליותר מ-95% מהפעילים ועובדי הקלפיות שהועסקו על ידינו, כאשר כמעט לכולם הועבר התשלום עוד לפני חג הפסח. עניינם של 16 פעילים נבדק בימים אלה".