הגולה שחנקה את הפעוט
הגולה שחנקה את הפעוטצילום: דוברות

פעוט כבן שנה הובהל בימים האחרונים לבית החולים אסותא אשדוד בשל נשימה רעשנית, והוריו סיפרו כי הוא שאף גוף זר.

עוד לפני שהפעוט נכנס למיון ילדים הוא הפסיק לנשום והוכנס לחדר הלם. שם התקבל על ידי ד"ר איתן דמארי וד"ר יאיר הורוביץ.

הפעוט איבד את ההכרה והיה חיוור וללא נשימה. הוא הוכנס לחדר הלם ובעזרת לרינגוסקופ בוצעה פתיחה של הפה לצורך הסתכלות על דרכי האוויר, שם נצפה גוף זר, חלק, בוהק הממוקם מעל מיתרי הקול וחוסם את דרכי האוויר במלואם.

בעזרת מלקחיים הוצאה מהלוע גולת משחק בשלמותה ומיד לאחר החל התינוק לבכות. הילד חזר להכרה מלאה, מצבו טוב, והוא הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

לדברי ד"ר איתן דמארי: "חייו של הילד ניצלו בזכות תגובה מהירה והגעה מהירה אל בית החולים. שאיפת גופים זרים מתרחשת בשל כניסת גוף זר לקנה הנשימה. זהו אירוע פתאומי אשר מלווה בכיחלון ושינוי בנשימה ויכול להוביל למוות פתאומי. בכל אירוע נשימתי פתאומי, ללא סיבה ברורה, בייחוד בילדים קטנים, יש לחשוד בשאיפת גוף זר ויש לנסות להוציאו על ידי טפיחות על הגב ותמרון היימליך".

"כמו כן, במקרים כאלו אסור להתמהמה, הגעה מהירה לבית החולים היא לעיתים ההבדל בין חיים ומוות, כמו במקרה כזה. אנו מודעים לכך שאנו נמצאים בתקופה רגישה, כאשר נגיף הקורונה עדיין איתנו ואנשים חוששים להגיע אל בית החולים. עם זאת חשוב לדעת, בכל הקשור לבריאותנו עלינו לנהוג ע"פ הכלל 'אם יש ספק – אין ספק'. ומעבר לכך, בבית החולים אסותא יש 0 חולי קורונה כבר מעל חודש", הוסיף דמארי.