איילת שקד
איילת שקדצילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ככה זה מתחיל, בשקט, בשקט, בהתחלה מדובר ביחידים ואחר כך מבלי שנשים לב כבר מדובר באלפים!!! חייבים לעצור את מסתנני העבודה מגבול הלבנון.

אנחנו כבר למודי ניסיון מתופעת ההסתננות ממצרים, שהחל כטפטוף ותוך זמן קצר הפך לזרם בלתי נשלט. גם עכשיו, מסתנן סודני אחד הסתנן בינואר מגבול לבנון כדי להצטרף לאחיו שעובד בתל אביב, אך הוא שוחרר תוך זמן קצר, והתוצאה היא עלייה במספר ניסיונות ההסתננות ולא פחות מ-13 מסתננים סודנים שניסו להסתנן לישראל רק במהלך השבת.

הגבול עם לבנון הוא אחד הגבולות המאובטחים בעולם, והמסתננים שחוצים אותו מוכיחים שאם יש רצון יש דרך ובהעדר הרתעה, זה רק ילך ויחמיר. כפי שתמיד אמרנו, הגדר בגבול מצרים עוזרת וחשובה, אבל מה שבאמת עצר את ההסתננות זה החסם הנורמטיבי של החוק למניעת הסתננות. בלעדיו, מסתננים תמיד ימצאו דרך לעקוף אותה.

לצערנו, בג"ץ עיקר את כל החוקים שהקטינו עד עכשיו את התמריץ להסתנן לישראל, כולל חוק הפיקדון שבוטל רק לפני זמן קצר והתוצאות בהתאם. לראשונה מזה שנים, ישראל חזרה להיות יעד אטרקטיבי למסתננים מסודן.

הפעם אסור לשבת בשקט בזמן ששכונות דרום תל אביב ואזורים נוספים יוצפו בעשרות אלפי מסתננים חדשים, חייבים לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות ולעצור את התופעה באופן מיידי וכל עוד היא עדיין קטנה.