דגן בשא-נור
דגן בשא-נורצילום: ללא קרדיט

ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתכוון להחיל ריבונות ביהודה ושומרון בחודש יולי הקרוב, לא מתכוון לכלול המפת הסיפוח את ארבעת היישובים גנים, כדים, שא-נור וחומש שנחרבו במסגרת תוכנית ההתנתקות בשנת 2005.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן טוען כי ''זו תהיה בכייה לדורות. אסור בשום אופן להשאיר בחוץ את ארבעת יישובי צפון השומרון שנעקרו בגירוש. אפילו שרון שעשה את מעשה הנבלה של עקירת הישובים הללו, השאיר אותם כולם בריבונות ישראלית מלאה ובשטחי C.

''הסיבה לכך היא החשיבות הביטחונית של הישובים שכולם חולשים על חלקים נרחבים ממדינת ישראל. צה"ל שולט שם ולא מניח לרשות הפלסטינית הטרוריסטית לשים ידה שם". דגן מוסיף: "אסור לנתניהו להיות זה שישלים את העקירה ויעביר את הישובים דה פקטו לידי אבו מאזן".

דגן, ממגורשי שאנור, פועל יחד עם מגורשי חומש ושאנור בחמש השנים האחרונות לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. משמעות החוק היא החזרת חופש התנועה לישראלים באזורים אלו, שכולם כאמור נשארו בשליטה ישראלית. מלאה.

ראש מועצת שומרון כתב היום לראש הממשלה: "אלו ישובים שנעקרו ללא סיבה. משפחות שלמות נעקרו מבתיהן אולם הישובים נותרו בשליטה ישראלית. עוד אפשר למצוא שם את המדרכות מסומנות בכחול לבן ואדום לבן, הפילרים של החשמל והמדרכות, אל לך להיות זה שבמו ידיו יביא לעקירה הסופית של יישובי צפון השומרון".