האקר
האקרiStock

גורם מודיעין מערבי אמר לעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" כי מתקפת הסייבר על מתקני המים בישראל בחודש אפריל נועדה להעלות את רמת הכלור שבמים המוזרמים לבתי האזרחים בישראל.

ארבעה גורמים ישראלים ואותו גורם מערבי אמרו לעיתון כי האיראנים פרצו לתוכנות שמפעילות את משאבות המים בישראל לאחר שעברו בשרתים אמריקניים ואירופיים כדי להסתיר את מקור הקוד.

גורמים ישראלים ששוחחו עם העיתון התייחסו למתקפת הסייבר שיוחסה לישראל על נמל שהיד רג'אי שבאיראן, שככל הנראה באה בתגובה למתקפת הסייבר על מתקני המים, ואמרו כי "היא הייתה קטנה, קטנה מאוד – כמו נקישה בדלת".

גורם במשטר האיראני דחה בפני העיתון את ההאשמות ואמר: "איראן לא יכולה להרשות לעצמה לנסות להרעיל אזרחים ישראלים. ואם איראן עשתה זאת, איפה התגובה ההולמת הישראלית? החשד שלנו הוא שהישראלים רוצים עוד כסף מהאמריקנים והם המציאו את כל הסיפור. אבל האמריקנים לא טיפשים".

עלי רזה מיר-יוספי, דוברו של שגריר איראן באו"ם, ציין כי פעולות הסייבר של איראן הן "הגנתיות לחלוטין". הוא הוסיף כי "כקורבן של לוחמת סייבר וחבלות סייבר אחרות, אנחנו יודעים היטב כמה הפעולות יכולות להיות הרסניות. אנחנו מטרה קבועה של כוחות זדוניים ונמשיך להתגונן בפני כל מתקפה".