Riots in Los Angeles, California
Riots in Los Angeles, CaliforniaREUTERS/Kyle Grillot

ההפגנות האלימות בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס מתרחבות גם ליבשת אירופה.

אלפי בני אדם יצאו לרחובות ערים גדולות באירופה, בהן ברלין ולונדון, על מנת למחות על מותו של פלויד לאחר שנחנק למוות על ידי השוטר דרק שובין.

בברלין התכנסו מאות מפגינים מול שגרירות ארה"ב ונשאו שלטים עליהם נכתב "תפסיקו להרוג אותנו" וכן "למי אתה מתקשר כאשר המשטרה היא שרוצחת?". על חלק מחומת ברלין צויר גרפיטי של ג'ורג' פלויד לצד הכיתוב "אני לא יכול לנשום".

חלק מהמפגינים שהתכנסו מול בניין שגרירות ארה"ב בבירת גרמניה קראו "צדק לפלויד ג'ורג'" וכן "צבע העור שלי לא אמור להיות גזר דין המוות שלי". המחאה הגיעה גם למגרשי הכדורגל, כאשר שחקן קבוצת בורוסיה מינשנגלאדבך שחום העור, מרקוס תוראם, כרע ברך בתנועה שהפכה מזוהה עם ארגון "חיי שחורים נחשבים".

גם בבירת בריטניה התכנסו אלפי מפגינים בכיכר טרפלגר במרכז העיר, ומשם יצאו לצעדת מחאה שעברה ליד בניין הפרלמנט הבריטי ומעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10. הם סיימו את הצעדה מול בניין שגרירות ארה"ב, תוך שהם נושאים שלטים עליהם נכתב "אני לא יכול לנשום" וכן "חיי שחורים נחשבים".

ההפגנות באירופה התקיימו תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה, על מנת למנוע עימותים עם מפגיני נגד.

בינתיים נמשכו ההפגנות גם בניו יורק בעקבות מותו של פלויד, ואחת העצורות היא בתו של ראש העיר, קיארה דה בלאזיו. על פי גורמים במשטרת ניו יורק, דה בלאזיו נעצרה בגין "התאספות לא חוקית" לאחר שהפגינה עם עוד מאות אנשים ברחובות העיר. היא שוחררה לאחר זמן קצר.