ארכיון
ארכיוןצילום: פלאש 90

בתום משא ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים בין ההסתדרות, ועד עובדי פלאפון והנהלת החברה, חתמו הצדדים על הסכם חדש שיאפשר לחברה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, תוך צמצום הפגיעה בעובדיה.

את המו"מ על ההסכם הובילו סמנכ"ל מש"א בחברה צביקה אברמוביץ, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות יקי חלוצי, ויו"ר ועד העובדים יחיאל שמן.

על פי ההסכם, כל עובדי פלאפון שהוצאו לחל"ת או לחופשה יזומה (ובתקופה זו שולמו להם כל ההפרשות הסוציאליות והביטוחים), ישובו לעבודה סדירה עד לתאריך 1.6.2020. כל תנאי ההעסקה, היקפיה ושעות העבודה כפי שהיו ערב התפרצות משבר הקורונה, יישמרו. עוד הוסכם כי החברה אף תקצה סכום של מיליון שקל שיחולק כמענק חד-פעמי לעובדים שישובו לעבודה פעילה.

בנוסף הוסכם כי יבוטל נופש החברה המרוכז שתוכנן להתקיים השנה בחו"ל, בשל המצב ומתוך דאגה לביטחונם ובריאותם של העובדים בחברה. במקביל לכך, מתוך אחריות ומחויבות משותפת להצלחת החברה וכדי לאפשר לה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה, הסכימה נציגות העובדים כי תקציב הרווחה המשותפת יקטן השנה באופן חד פעמי.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "משבר הקורונה הציב אתגרים רבים בפני מעסיקים, כמו גם בפני ההסתדרות, כגוף המייצג את העובדים בישראל. אני שמח שהנהלת פלאפון, בשיח פורה עם נציגות העובדים, ידעה להחזיר אליה את הכוח האנושי שמוביל את החברה להצלחה כבר שנים רבות. אני מודה לנציגות העובדים ולעובדים, אשר מתוך אחריות אישית לחבריהם לעבודה, ולחברה בכלל, הסכימו לתרום גם הם את חלקם".

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, מסר: "בתקופת משבר הקורונה החברה הוכיחה את חוזקה וחוסנה והמשיכה לתת שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה. לצד זאת, גם אנחנו כמו חברות רבות במשק מתמודדים כעת עם השלכות האירוע בעקבות הירידה בשירותי הרומינג ולכן היה עלינו להגיע להבנות שיהיו לטובת החברה ועובדיה, אני מבקש להודות לצביקה אברמוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש, שהוביל את המו"מ, להסתדרות הכללית וליחיאל שמן יו"ר ועד העובדים, על האחריות הרבה שגילו ועל הבנת המציאות החדשה בה אנו נמצאים".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר: "בימים של חוסר בטחון תעסוקתי במשק, בזכות התאגדות העובדים קבענו שעד אחרון העובדים שהוצא לחל"ת - יחזרו לעבודתם ולתפקידם, כמתבקש. גם נציגות העובדים ידעה לתת את חלקה ולהירתם למצבה של החברה בתקופה זו. אני רוצה לברך את הנהלת החברה ואת ועד העובדים, על שיתוף הפעולה ועל כך שהשכילו להגיע להסכם".

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, מסר: ״בתקופה של משבר כלכלי חסר תקדים הצלחנו קודם כל לשמור על הבטחון התעסוקתי והתנאים של כלל העובדים, ובמיוחד אלו שיצאו לחל״ת. צפויים לנו עוד ימים מורכבים ומאתגרים, אבל בזכות ההון האנושי והמקצועי הנדיר הקיים בפלאפון נצליח להתגבר על כל מכשול שיעמוד בדרכנו. הוכחנו זאת כבר בעבר ואין לי ספק שנמשיך לעשות כך גם בעתיד״.