דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

התקשורת האמריקאית מדווחת היום (שני) כי ביום שישי האחרון, כאשר החלו ההפגנות האלימות מול הבית הלבן בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, התרחשה דרמה כאשר אנשי השרות החשאי החליטו להוריד את הנשיא טראמפ אל הבונקר התת קרקעי מחשש לחייו.

על פי הדיווח, שהופיע לראשונה בניו יורק טיימס ולאחר מכן גם ברשת CNN, הועבר הנשיא טראמפ למשך כשעה אל הבונקר התת קרקעי מתחת לבית הלבן, לאחר שאנשי השרות החשאי חששו כי הוא עלול להיפגע בעקבות התפשטות המהומות האלימות בוושינגטון.

עדי ראייה מחוץ לבית הלבן סיפרו כי סמוך לשעה שבע בערב נראו אנשי השרות החשאי מלווים לפחות אדם אחד אל הבונקר התת קרקעי, בעוד מפגינים זועמים מחוץ לבית הלבן שורפים דגלים ומנסים לפרוץ את המחסומים.

הנשיא טראמפ שהה בבונקר כשעה בלבד, ולאחר מכן חזר שוב אל משרדו בבית הלבן. עדיין לא ידוע האם אשתו מלניה ובנו בארון נלקחו גם הם אל הבונקר כצעד הגנה, אולם מקור בבית הלבן אישר כי גם הם הוכנסו לבונקר עם הנשיא.

בכירים בבית הלבן אמרו לניו יורק טיימס כי "לא האמנו כי הנשיא טראמפ נמצא בסכנה, אלא נקטנו באמצעי זהירות והעברנו אותו לבונקר כשהמהומות הסלימו". העיתון דיווח גם כי "טראמפ ומשפחתו הזדעזעו קשות מההפגנות האלימות".

ברשת CNN דיווחו על האירוע הדרמטי והוסיפו כי "צעד של הורדת הנשיא האמריקאי לבונקר מתרחש רק כאשר יש מצב חירום אמיתי בבית הלבן".