ארנון גלעדי
ארנון גלעדיצילום: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבאי כוחם של ארנון גלעדי, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, חיים רביבו ויוסף רענן כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, במסגרת פרשה 1803.

גלעדי חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. רביבו חשוד במתן שוחד ורענן חשוד בהלבנת הון.

על פי כתבי החשדות, החל מנובמבר 2003 גלעדי מכהן כחבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, ולאורך כל התקופה הרלוונטית כיהן בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב-יפו- המשנה לראש העיר, חבר בוועדת ההנהלה, חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב וממלא מקום יו"ר הוועדה, וכן חבר בוועדת המשנה לתכנון ובניה תל-אביב.

גלעדי חשוד בעבירות הבאות:

מרמה והפרת אמונים בשנים 2015-2017

דוד ביטן כיהן החל משנת 1987 ועד למרץ 2015 כחבר מועצה בעיריית ראשון לציון והחל משנת 2005 כיהן גם כסגן ראש העיר. לאורך כל התקופה היה ביטן חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה ראשון לציון והחזיק בתפקידים נוספים שונים בעיריית ראשון לציון, הנוגעים, בין היתר, להליכי תכנון ובניה. החל מה- 21.3.15 כיהן ביטן כחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד והיה חבר בוועדות שונות של הכנסת, ומה- 16.5.16 ועד ל- 20.12.17 כיהן גם כיו"ר הקואליציה.

בין ביטן לבין גלעדי קיימים יחסים קרובים מזה שנים רבות על רקע פעילותם המשותפת בתנועת הליכוד וכן נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי.

ד.ג. הוא יזם נדל"ן, אשר בין השנים 2017-2010 קידם מספר מיזמים בשטח העיר תל אביב. על רקע מערכת יחסי השוחד שנרקמה בין ד.ג. לבין גלעדי ולבין ביטן בשנת 2011, כמתואר במכתב השימוע שנשלח לגלעדי ב- 26.1.20, במהלך השנים 2017-2015 המשיך גלעדי לפעול במסגרת תפקידו ונענה לבקשותיהם של ביטן וד.ג., לקידום מיזמי נדל"ן בהם מעורב ד.ג. בתחום השיפוט של עיריית תל-אביב, ולהביא לפתרון בעיות שהתעוררו בפרויקטים, תוך שגלעדי מצוי בניגוד עניינים חמור. בגין מעשיו אלו, נשקלת העמדתו לדין של גלעדי, בכפוף לשימוע, בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

לקיחת שוחד בשנת 2017

בסוף נובמבר 2017, ביקש גלעדי כספים משלושה יזמי נדל"ן שונים אשר להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון. גלעדי הציג בפני אותם גורמים מצג שווא לפיו הכספים נועדו לקידום עמותה הפועלת בדרום תל אביב, לרבות בנושא מאבקם של תושבי שכונות הדרום בשוהים בלתי חוקיים. נושא זה היה חלק מהאג'נדה הפוליטית המוצהרת של גלעדי. בפועל, עמותה זו כלל לא קיימת ולא קיימה כל פעילות.

גלעדי ביקש מיוסף רענן, פעיל ליכוד ותיק אשר בינו לבין גלעדי יחסים קרובים לאורך שנים, לעמוד בקשר עם יזמי הנדל"ן לשם איסוף הכספים בשמו ומטעמו. רענן אסף מיזמי הנדל"ן את הכספים בעבור גלעדי בסכום כולל של 30,000 ₪. את הכספים הפקיד רענן בחשבון בנק אשר נפתח עוד בשנת 2013, הנושא את השם "תל אביב שלנו צדק עירוני". חשבון הבנק נוהל בחשאיות וגלעדי לא נרשם כבעליו או כנהנה בו. הכספים אשר הופקדו בחשבון הבנק לאורך השנים נועדו לשמש את גלעדי למימון אירועים ופעילויות שונות שמטרתם קידום מועמדותו, מעמדו ותדמיתו הציבורית.

בגין כל אחד מהמקרים נשקלת העמדתו לדין של גלעדי, בכפוף לשימוע, בעבירה של לקיחת שוחד. בין היתר, לקח גלעדי שוחד מחיים רביבו, איש עסקים והבעלים של פרויקט נדל"ן בתל אביב, אשר נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירה של מתן שוחד, בהיקף של 10,000 ₪.

עוד על פי כתבי החשדות, טובות ההנאה הכספיות שלקח גלעדי בסך 30,000 ש"ח הן רכוש אשר מקורו בעבירה, וכן רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. גלעדי לקחת את טובות ההנאה הכספיות ובהתאם לסיכום בינו לבין רענן הן הופקדו בחשבון הבנק, תוך שגלעדי ורענן יצרו מצג כוזב לפיו מקורן לגיטימי ותוך שהסתירו את זהות גלעדי כבעל זכויות בחשבון. בגין כך נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

בנוסף, על פי כתבי החשדות, רענן פתח את חשבון הבנק, תוך שהסתיר את העובדה כי הכספים הוחזקו בחשבון ונמשכו ממנו בעבורו ולטובתו של גלעדי, ובכך מסר מידע כוזב בדבר זהות הנהנים בחשבון הבנק. בגין כך נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירה לפי חוק איסור הלבנת הון.