ח"כ צבי האוזר
ח"כ צבי האוזרצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הוועדה המשותפת של ועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה, חוק ומשפט לעניין הצורך להכריז על מצב חירום, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), המליצה היום, ברוב קולות, למליאת הכנסת לחזור ולהכריז על מצב חירום עד מחר.

עו"ד איל זנדברג, ממשרד המשפטים אמר במהלך הדיון, "אנחנו פועלים באופן ברור וחד כדי שכל הסמכויות שמשרדי הממשלה צופים שיידרשו להן להתמודדות עם המגיפה, ינוסחו בחקיקה ויובאו בפני הכנסת. בכל תחום יהיה חוק עם מסגרת ועם מנגנון. תהיה תשתית להפעלת הסמכויות, מבלי שהאפשרות תקום עד להכרזה הרלוונטית".

יו"ר הוועדה אמר בסיכום הדיון, "בניגוד לגל הראשון של הקורונה, אשר היווה הפתעה, והכנסת לא הייתה פעילה, הרי שבתרחיש של גל שני אין הפתעה והכנסת פעילה. רשמנו לפנינו את הבהרת הייעוץ המשפטי לממשלה שהם ערוכים לקראת אפשרות של גל שני של קורונה וינקטו בכל הצעדים כדי להשתדל ולהימנע מלעשות שימוש נרחב בתקנות שעת החרום".

"הוועדה תפנה לכל משרדי הממשלה הנוגעים בחוקים וצווים שתוקפם תלוי בהכרזה על מצב החירום, בדרישה להעביר תוך שבועיים את לוח הזמנים אשר דרוש להם על מנת להביא את אותם חוקים וצווים לכנסת", הוסיף האוזר.

לדבריו, "בכוונתי להקים ועדת משנה לוועדה משותפת זו, בה יהיו חברים מספר חברי כנסת, אשר יבחנו באופן עקבי ביטול צווים וחוקים על מנת להפסיק עם הארכת מצב החירום בכל שנה".