מוטלה שפיגלר. כמעט ועשה סנסציה לפני 50 שנים
מוטלה שפיגלר. כמעט ועשה סנסציה לפני 50 שניםצילום: פלאש 90

מדינת ישראל חוגגת יובל. 50 שנים עברו מאז הגיעה נבחרת הכדורגל של ישראל לטורניר בינלאומי גדול ויוקרתי. למעשה, היה זה הטורניר היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל, כשהנבחרת העפילה לגביע העולם בכדורגל - המונדיאל.

היה זה ב-1970 כשבאותה שנה מי שאירחה את המונדיאל הייתה מקסיקו. 50 שנים עברו ומאז ישראל ברוב הזמן לא הייתה קרובה לכך שוב, וגם כשהתקרבה תמיד הצליחה לבעוט בדלי ומעולם לא חזרה להופעה בינלאומית נוספת - לא במונדיאל ולא בטורניר היורו האירופי.

באתר הרשמי של ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, בחרו לציין את המועד המיוחד עם כתבה מקיפה על גיבורי הנבחרת הישראלית והרגשות שלהם במהלך אותו הטורניר הנדיר בו השתתפו.

הנבחרת הישראלית אמנם לא השיגה ניצחון בטורניר בו שיחקה לראשונה בתולדותיה, אך זכור בייחוד שערו של מוטל'ה שפיגלר בעזרתו ידו, שער שהיה היחיד של ישראל בטורניר במשחק שהסתיים בתיקו 1:1.

גם תיקו 0:0 עם מי שהעפילה לגמר המונדיאל בהמשך, נבחרת איטליה נחשב לזיכרון מתוק במיוחד, כשישראל הייתה לא רחוקה מלעשות סנסציה אדירה לעלות שלב עם כמעט שער נוסף של שפיגלר, אך השוער האיטלקי אנריקו אלברטוסי סיפק הצלה גדולה ומנע זאת ממנו. עד להעפלתה של הנבחרת הלאומית שוב לטורניר גדול, לנו נותר רק להתרפק על הזכרונות ההם מלפני 50 שנים.