עימות: תומא סולימאן נגד אריה אלדדערוץ כנסת

ח"כ עאידה תומא-סולימאן (הרשימה המשותפת) התעמתה היום (שלישי) בפרלמנט צהריים בערוץ כנסת עם חבר הכנסת לשעבר פרופ' אריה אלדד.

"נתניהו רוצה להוביל למדינת אפרטהייד שמספחת לה אדמות ולחסל את האפשרות שהעם הפלסטיני ישתחרר מהכיבוש", אמרה תומא סולימאן.

אלדד הסביר כי מהיכרותו את נתניהו הבטחות הריבונות הם מילים שנתניהו פיזר ל'בייס' על מנת להיבחר, "לצערי נתניהו איננו מנהיג אידאולוגי, נתניהו מנהיג פרגמטי. אם הוא היה רוצה להחיל ריבונות הוא היה עושה את זה מזמן. הוא יכול היה להחיל ריבונות, לבנות בהיקף גדול ביהודה ושומרון ובירושלים והוא נמנע מזה בעקביות"

לשאלה האם דבריו יכולים להרגיע את הפלסטינים השיב אלדד, "אין לי שום כוונה להרגיע את הערבים מצידי שידאגו עד כדי כך שיהגרו מכאן. זה לא העניין שלי".

תומא-סולימאן תקפה את אלדד על דבריו ואמרה: "עם הזיות והזויים כאלה רוצים לדחוף את האזור לתבערה. קודם כל תרגע אנחנו לא מהגרים לשום מקום. אנחנו בני המקום ולא מהגרים לשום מקום. ואם כל כך מפריע לך המצב במדינה לך אתה תהגר ותרד מההתנחלות שאתה גר בה. נתניהו רוצה להגיע למטרות שלך אבל לך אין אפילו את הסבלנות לתת לנתניהו שהוא בעד סיפוח ורוצה לעשות סיפוח, לעשות את זה בדרך שלו. אתם רוצים למשוך אותנו למצב כזה שכולנו נהיה במילכוד וכולנו נהיה במצב מלחמה מתמשכת".

אלדד לא נשאר חייב והשיב: "אין לי ויכוח עם ח"כ תומא-סולימאן ועם אף אחד מאויבי ישראל שהיא מייצגת".

"נו באמת, אויבי ישראל. אתה האויב הגדול לכל אזרחי מדינת ישראל", אמרה תומא-סולימאן לאלדד.

אלדד המשיך בדבריו, "אזרח ישראל יכול להיות גם אויב מדינת ישראל. אין סתירה בין שני המונחים. ברגע שהוא מזדהה עם אויבי ישראל הוא מבחינתי אויב ישראל ולכן מבחינתי אין לי ויכוח איתו".