שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ראיית הזהב" של תיק 4000? לפני כשלושה חודשים, זמן רב לאחר סיום חקירת בתיק 4000 וחודשים לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, הוזמן במפתיע עד המדינה שלמה פילבר לחקירה נוספת.

על פי הדיווח הערב (שלישי) בחדשות 13, החקירה בוצעה לאחר שחוקרי המשטרה מצאו תיעוד שערך פילבר בזמן אמת אודות פגישה דרמטית שניהל עם ראש הממשלה בדבר ההטבות לשאול אלוביץ'.

מדובר במסמך שמצאו החוקרים בתיק המקביל, תיק בזק, בתוך אסופת מסמכים בכתב יד, תרשומות אישיות של פילבר, אשר לראשונה מבהיר מה התרחש בפגישת המפתח עליה בנוי "תיק 4000", פרשת בזק-וואלה.

בחקירה, הקריא החוקר לפילבר את מה שרשם בראש הדף. "אלוביץ', רמות המחירים של השוק, השוואה בין-לאומית, אילן ישועה ומיזוג יס-בזק". "כן", ענה פילבר.

"הוא אומר לך, אלוביץ' דיבר איתי על הבעיות שיש לו במשרד", הסביר החוקר לפילבר, "אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים שעשו ממש עבודה שנעשתה לא נכון". פילבר השיב, "בדיוק". " כאילו אתה מתאר את מה שרה"מ אמר לך", המשיך החוקר. "בדיוק", הוסיף פילבר, " וזה מה שנאמר לו שם".

פילבר מכנה את הפגישה הזאת "פגישת הכורסאות" על שם הפינה שישבו בה בלשכה. "זה מתאים לפגישת הכורסאות?", שאל החוקר. "כן, שם דיברנו 10 דקות כמעט על כל הנושא הזה של שוק התקשורת", השיב פילבר, "זה סיכום של פגישת הכורסאות".

"כי היה עוד מקרה כזה שבו זה עלה מול רה"מ?", תהה החוקר. "לא היה, לא, לא", השיב פילבר.

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח בחדשות 13: "פרסום ההדלפה הפלילית והמגמתית הזאת הוא המשך הניסיון להלך אימים ולסחוט באיומים את עדי המדינה כדי שהעדות שלהם 'תתאים' לעבירה הדמיונית שתפרו במיוחד לראש הממשלה נתניהו, ושלא קיימת בספרי החוקים של אף מדינה בעולם. כשחוקרים עד מדינה אחרי שכבר הוגש כתב אישום, ברור שכל התיק התפור הזה ייפרם".