נבדקים בנתב"ג
נבדקים בנתב"גצילום: טל עוז, משהב''ט

הממשלה אישרה הערב (שלישי) במשאל טלפוני תיקון והארכה של תקנות שעת חירום - הגבלת פעילות, אזור מוגבל ובידוד במקום בידוד בית מטעם המדינה.

בנוגע לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות) נקבע כי במקוואות טהרה יחס השוהים במקווה של גברים, יהיה זהה ליחס שנקבע לרוחצים בבריכות שחייה – יחס של לא יותר מאדם אחד לכל 6 מ"ר במים (במקום עד 3 טובלים, כפי שקבוע היום). עוד נקבע כי התקנות יוארכו עד ליום ב' 15.6.20.

בנוגע לתקנות שעת חירום (אזור מוגבל) נקבע כי תקנות שעת חירום המאפשרות הכרזה על אזור מוגבל על ידי ועדת השרים לעניין אזור מוגבל, יוארכו עד ליום ג', 16.6.20.

בנוסף נקבע כי הרכב ועדת השרים ישונה כך שלוועדה יצטרף ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון ושר הכלכלה. כמו כן, נקבע כי ההחלטה להכריז על אזור מוגבל תתקבל ברוב קולות, בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי.

בנוגע לתקנות שעת חירום (בידוד במקום בידוד בית מטעם המדינה) האריכה הממשלה עד יום ג', 16.6.20, את התקנות המחייבות הוכחת מקום בידוד וקיום הוראות הבידוד לשבים מחו"ל. אנשים אשר לא יוכלו לקיים בידוד ביתי ימשיכו ויופנו למלונות על חשבון המדינה, וזאת כדי למנוע הדבקה שמקורה בחוזרים מחו"ל.

משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך ולהיות שותף למאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. בשבוע האחרון אנו חווים עלייה מסוימת בהיקף התחלואה בקורונה בארץ, ולכן חשוב להמשיך ולהקפיד על 3 הכללים הבסיסיים: ריחוק פיזי, עטיית מסיכה ושמירה על היגיינה.