בית חולים
בית חוליםצילום: ISTOCK

למעלה מ־100 מחברי בית הנבחרים, הקונגרס והסנאט במדינת ניו יורק ומועצת העיר ניו יורק, חתמו על מכתבים למנכ"לי בתי החולים המבקשים לאפשר כניסה של מתנדבים לטובת חולי הקורונה.

בפנייתם הם דורשים ליצור תכניות למתנדבים המבקשים לתמוך בחולים ובמשפחותיהם, לשמור על הקשר ביניהם ולהיות להם לחברה בהיותם בודדים ללא קרובי־משפחה לצדם.

במסגרת התכנית המוצעת, המתנדבים יפעלו באישור מלא של בית־החולים לאחר הכשרה מתאימה כשהם מצוידים בלבוש מגן מלא ויעניקו למאושפזים תמיכה ישירה.

המתנדבים יישלחו למטופלים מסוימים, יאפשרו להם לנהל שיחות עם בני משפחה, יעבירו עדכונים רפואיים לקרובים הדואגים לשלום יקיריהם, ויסייעו בגישור על־פני מחסומי שפה ומחסומים תרבותיים העלולים לצוץ בדרכם של המאושפזים. כך ניתן יהיה להעביר להם חפצי דת כמו טלית, תפילין, סידור, חומש וכד', ואפילו מזון כשר.

"יותר מדי אנשים מתו לבד, מבלי שמישהו יישב לצד מיטתם, יגיש להם שתיה או פשוט ידבר אתם, בעוד בני המשפחה יושבים בבית, מבלי לדעת האם יזכו אי־פעם לשוב ולראות את יקירם", אומר חבר בית הנבחרים ג'וזף לנטול, החתום יחד עם 34 מעמיתיו בבית הנבחרים, על המכתב הראשון שנשלח למנהלי בתי־החולים.

"אחת הבעיות העיקריות היתה העובדה המצערת שהותירה את החולים בבידוד מתמשך כשהם מנותקים ממשפחותיהם, לאורך האשפוז הארוך, בעוד יקיריהם מקבלים עדכונים מקוטעים ולא סדירים אודות מצבם. נושא זה חשוב במיוחד לחולים שומרי תורה ומצוות, שהקשר עם משפחותיהם הוא ממש קריטי עבורם", מסבירים נציגי אגודת ישראל באמריקה העומדים מאחורי המיזם.

"אנחנו מאמינים כי תכנית כזו תרגיע את המטופלים ומשפחותיהם, יחד עם הקלת העומס מעל עובדי מערכת הבריאות שלנו, הפועלים בחזית", הוסיף חבר הקונגרס מקס רוז, שהפיץ את המכתב עליו חתמו רבים מבין חברי המשלחת של הקונגרס לניו יורק. "לפיכך, אנו מציעים את תמיכתנו בהקמת תכנית זו ועומדים מוכנים לסייע עם כל קושי העלול להופיע בתחום החקיקה או הלוגיסטיקה".