אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביבצילום: פלאש 90

העולם כולו סוער אחרי חגיגות הניצחון אמש של שחקני ואוהדי הפועל ת"א באצטדיון בלומפילד שבתל אביב.

כזכור, אמש הפרו אלפי אוהדי הפועל ת"א את הנחיות וההגבלות של משרד הבריאות ומדינת ישראל, מתחת לאפה של משטרת ישראל שלא עשתה דבר בנידון. הגדילו לעשות שחקני המועדון האדום מת"א שחגגו בסיום המשחק עם אלפי אוהדיהם בניגוד למותר על פי מתווה חזרת הליגה שגיבשה מנהלת הליגות בכדורגל עם משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט.

גם בתקשורת העולמית הגיבו בפליאה לנוכח החגיגות והפרת ההגבלות הנהוגות בכל העולם, כשב'מארקה' הספרדי נכתב: "שיגעון בישראל: כך חוגגים שחקנים ואוהדים ניצחון על 'יריבתם הפוליטית’", כשאלה התייחסו בדיווחם גם ליריבות הפוליטית בין הצד השמאלי של הפועל תל אביב לימני של בית"ר ירושלים.

ב"גלובו" הברזילאי התפלאו על אוזלת ידם של מי שאמורים לאכוף את ההגבלות וכתבו: "מופרדים על ידי גדר באיצטדיון, שחקני הפועל תל אביב משתגעים עם האוהדים אחרי הניצחון. האיסור על גישה ציבורית באצטדיון לא מנע את מסיבת שחקני הפועל תל אביב עם אוהדיהם", וגם ב"tvi 24" לא חסכו בביקורת כלפי החגיגות המוגזמות שלא נאכפו כשתיארו את אלה כ"מסיבה של שחקני ואוהדי הפועל תל אביב בעיתות מגיפה".

הבוקר גורמים במשטרת ישראל אמרו כי האירוע כולו מתועד ובמידת הצורך ינקטו הליכים כנגד מפירי ההוראות וכי מאחר שהמשחק התקיים ללא קהל האחריות היא על מארגני המשחקים.

עם זאת, במנהלת הליגות חוששים מההשלכות של האירוע ההמוני שלא נאכף על ידי כוחות השיטור שנכחו במקום, כשנראה כי האירוע ההמוני עשוי להרחיק עוד יותר את מועד חזרת הקהל למגרשים.

הבוקר אמרו במנהלת כי "התנהגות שחקני הפועל ת"א בסיום המשחק אמש, בעת שיצאו מחוץ לתחומי המגרש בכדי לחגוג עם האוהדים שהיו מחוץ לאצטדיון הייתה מיותרת ופזיזה. התנהגות זו פוגעת במאמצי המנהלת להחזרת האוהדים למשחקים".

יו"ר המנהלת, ארז כלפון ערך הבוקר שיחת בירור עם נציג המועדון בדירקטוריון זאב גרינברג, במהלכה הבהיר לו את חומרת המעשה שעלול לפגוע בבריאות השחקנים ואף לסכן את המשך פעילות עונת המשחקים, וכן הבהיר לו כי אסור שמקרים כאלה יחזרו פעם נוספת.

גם במשרד הבריאות הגיבו בזעם לנוכח התקהלות הקהל והחגיגות של השחקנים איתם כשאמרו כי הם רואים את התנהגות האוהדים והשחקנים כמו גם את התנהלות משטרת ישראל בחומרה ובוחנים את האירועים.

"אי שמירת הכללים תוך הפרה גסה של הנחיות משרד הבריאות, מסכנת את בריאות השחקנים ועשויה לגרום להידבקות ולעצירת פעילות הקבוצה" איימו במשרד הבריאות.

גם את משטרת ישראל ואוזלת ידה בטיפול בנושא ביקרו במשרד הבריאות כשאמרו כי "הגעת האוהדים לאיזור האצטדיון וההתקהלות ההמונית שנוצרה בעקבות קיום המשחק, עשויה להוביל למקרי הידבקויות באוכלוסיה ולהשלכות קשות על התמודדות מדינת ישראל עם מגיפת הקורונה".

במשרד הבריאות אמרו כי "התנהלות מסוג זה, פוגעת בסיכויי חזרת האוהדים למגרשים", וכי "ככל שהתנהלות מסוג זה תחזור, ינקטו צעדים משמעתיים".

מהפועל ת"א נמסר כי "הבוקר הובהר לנציגי המועדון ע״י ראשי מנהלת הליגות ומשרד הבריאות כי החגיגות של שחקני הקבוצה עם הקהל בסיום המשחק אמש אינן תקינות ומסכנות את המשך הליגה, זאת על אף הניסיון לשמור על ריחוק בין הצדדים.

היום תיערך שיחה עם שחקני הקבוצה שיתבקשו לא לחזור על כך, מתוך הבנה כי מקרים מסוג זה פוגעים במאמצים להשבת הקהל למגרשים באופן סדיר".

עוד אמרו בהפועל כי "אנו קוראים מכאן לאוהדי הקבוצה לשמור ככל הניתן על כללי הריחוק החברתי. אנחנו מתגעגעים אליהם, מרגישים אותם איתנו בכל מקום, אך בכדי שנוכל לחגוג יחדיו בין כותלי האצטדיון ולא מאחורי גדרות, כולנו צריכים להתאחד ולהיצמד להוראות - עם כל הקושי שבדבר". עד לפעם הבאה?