אורחים בהר הבית
אורחים בהר הביתצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

ג' עלתה הבוקר (רביעי) להר הבית יחד עם בתה שעוד לא מלאה לה חצי שנה. היא עצרה להניק אותה, אך התבקשה על ידי השוטרים להפסיק בטענה שהיא מחוללת פרובוקציה.

יתר על כן, ביציאה מההר דרשה ממנה המשטרה שתתן את מספר תעודת הזהות שלה לבדיקה.

"היו שם סביבי אולי עשרים שלושים אנשים, זאת הייתה סיטואציה מאוד לא נעימה", סיפרה ג' לערוץ 7.

האירוע החריג קרה לאחר שג' הבינה שהסיבה שהתינוקת שלה בוכה היא בגלל שהיא רעבה וזקוקה לינוק. על אף שלא ידועה שום הנחיה האוסרת להניק בשטח הר הבית, הלכה ג' ושאלה את אחד השוטרים האם מותר לה להניק. השוטר השיב לה כי הוא ישאל את הקצין הממונה ויחזור בעוד דקה עם תשובה.

כעבר מספר דקות בהן נאמר לה שבעוד דקה תגיע התשובה, כשבתה התינוקת ממשיכה לבכות ולבקש לאכול, החליטה ג' לשבת כשהיא מכסה את עצמה בשמיכה ולהניק.

מספר שוטרים ניגשו אליה ודרשו ממנה שתפסיק להניק. ג' החליטה שהיא תרגיע את בתה ויהי מה. "יכולתי לסיים את דקת ההנקה הזאת כבר ולהרגיע אותה", אמרה ג'. "אבל במקום זה הם פשוט עשו שם סצנה רצינית".

לדבריה, "השוטר אומר לי שאסור לי להניק כי זה יוצר פרובוקציה, אמרתי לו 'אתה זה שיוצר פה פרובוקציה'. הוא אמר לי 'זה כמו שבבית כנסת את לא מניקה', כל הנשים שהיו שם אמרו לו שבבית כנסת אנחנו כן מניקות. זה משהו שהוא טבעי ועושים אותו בצניעות".

כאמור, ג' החליטה להמשיך להניק והמשטרה לא הפריעה לה יותר, עד שיצאה משטח הר הבית שם התבקשה למסור מספר תעודת זהות.

תום ניסני, יו"ר תנועת סטודנטים למען הר הבית, מסר: "התנהלות קצין המשטרה בהר הבית משקפת את מדד הריבונות וזכויות האדם במתחם. במקום בו לאישה אסור להניק תוך שמירה על צנעה מחשש לפרובוקציה, לא חוקי מדינת ישראל החופשית שוררים אלא חוקי השריעה האיסלאמים של הווקף הירדני. זו כניעה לטרור. האבסורד הזה חייב להיפסק".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת ביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לכללי הביקור הנהוגים במקום. היום במהלך אחד הביקורים בשטח הר הבית, ניהל השוטר שיח מכבד עם האשה שבסיומו המשיכה את הביקור במקום".

"משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל אדם לבקר בשטח הר הבית, ללא הבדל דת, מין או לאום, הכל תוך הקפדה על הכללים הנהוגים במקומות הקדושים, שמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון המתפללים והמבקרים בהר הבית".