מיכל שיר
מיכל שירצילום: חזקי ברןך

סערת המרדף אחר הבדואים מגיעה לכנסת: חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) פנתה היום לשר הביטחון בני גנץ ולשר האמון על הסדרת ההתיישבות הבדואית, השר עמיר פרץ, בדרישה לפעול על מנת להגביר את תחושת הביטחון של חיילי המילואים המשרתים בבסיס צאלים.

בנוסף, פנתה ח"כ שיר ליו"ר ועדת הפנים ח"כ מיקי חיימוביץ', בדרישה לקיים דיון דחוף בוועדה בנושא.

בשאילתות שהפנתה לשני השרים כתבה חברת הכנסת כי "מהתיעוד שהופץ לא ברור מי הם החיילים השומרים על ארצם ומי הם כנופיית השודדים שנתפסה על חם. מדובר בתופעה חוזרת, בה חיילי מילואים שמשרתים בבסיס צאלים מדווחים שוב ושוב על גניבת ציוד ותחושת מצוקה בעודם מגויסים לשירות צבאי. כחברה בוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית, אני רואה שליחות בצמצום האלימות גם בקרב החברה הבדואית".

את השר פרץ, שאלה, "מה בכוונת השר לעשות על מנת לצמצם את הפשיעה במגזר הבדואי, איך תטפל בגניבות החוזרות ונשנות מחיילי צה"ל, ואיך בכוונתך – גם כשר הביטחון לשעבר – להגביר את תחושת הביטחון של אלו שנפגעים דווקא כאשר הם נשלחים למשימה החשובה של הגנה על העם והמדינה?".

לשר הביטחון גנץ כתבה שיר, "הזדעזעתי לשמוע כי מסקנות התחקיר הצבאי על התקרית הן כי במקרים דומים להבא לא יבוצע מרדף, אלא רק תגבור כוחות והעמדת קו הגנה מסביב לבסיס – מה שיהפוך אותו למטרה נייחת עבור הפורעים הבדואים. מה בכוונת השר לעשות כדי שינתנו הוראות לתגובה אפקטיבית על מנת שמקרה מביש זה לא יחזור?".