דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

פורום קהלת הגיב הערב (רביעי) לדבריו של יו"ר מועצת יש"ע נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על רקע המאבק להחלת הריבונות.

"הנשיא טראמפ הוא חבר אמת של ישראל. יותר מכל נשיא אחר שהיה לפניו הוא הוכיח במעשים את מחוייבותו לביטחונה, שגשוגה וקידומה של ישראל", אמרו בקהלת.

עוד הוסיפו כי "תכנית המאה שהציג היא הזדמנות יוצאת דופן לישראל ולאזור כולו, גם אם בכמה מן הפרטים עדיין נדרשות הסכמות בין ישראל וארה"ב. יש לגנות התבטאויות בלתי אחראיות בנוגע לתכנית, ממי שאינם מכירים את פרטיה".

גם פורום שילה הגיב להתבטאות ומסר כי "הנשיא טראמפ הוא הנשיא האמריקני האוהד ביותר שהיה למדינת ישראל. אנו אסירי תודה על ההכרה שלו בירושלים כבירתה של מדינת ישראל, בריבונותנו על הגולן ובחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"עסקת המאה של הנשיא טראמפ שמאפשרת להחיל את החוק הישראלי על חלקים נרחבים ביהודה ושומרון היא הזדמנות היסטורית. יכולה להיות ביקורת על המפה ועקרונותיה, אבל לא ניתן להטיל ספק בכוונותיו הטובות של הנשיא טראמפ ואנשיו ובדאגתם לאינטרסים של מדינת ישראל", אמרו בפורום.

מוקדם יותר דווח בחדשות כאן כי גורמים אמריקנים העבירו מסר לבכירי מועצת יש"ע לפיו התנגדותם לתוכנית טראמפ היא כפוית טובה.

זאת לאחר דברי יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, לפיהם הנשיא דונלד טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר הוכיחו בתוכנית המאה שהם אינם ידידי אמת של מדינת ישראל ואינם חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים שלה.

"כל מה שמעניין אותם במתווה הוא לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ", אמר אלחייני.