עמית סגל
עמית סגלצילום: מירי שמעונוביץ

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תוקף בחריפות את התנהלותה של מועצת יש"ע בנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

בפוסט שפרסם כתב, "מי אמר שקבינט הפיוס לא מצליח? הנה, מול עינינו הנדהמות, שלום עכשיו ומועצת יש"ע משתפים פעולה כדי לסכל את יוזמת הסיפוח של נשיא ארצות הברית. אחזור שנית, למי שהצטרף אלינו זה עתה: הנהגת המתנחלים פועלת כעת כדי לסכל את המהלך שבמסגרתו, בתוך שבועות בודדים, תעניק ארצות הברית של אמריקה את ברכתה להחלת החוק הישראלי על כל יישובי יו"ש, בקעת הירדן ועוד אזורים נרחבים ביהודה ושומרון".

"טירוף כזה, שחצנות כזו, לא נראו במקומותינו כבר שנים. אם האיחוד האירופי, כחול לבן, מדינות ערב מתנגדים למהלך במקביל להנהגת המתנחלים, סימן שמישהו מהם חייב לטעות, טעות היסטורית", הוסיף סגל.

לדעתו, "ראשי המתנחלים מעלים חששות מוצדקים על חשש לקמילתם האיטית של כתריסר יישובים שיישארו כמובלעות, אך שוכחים שכיום כל יישוב הוא מובלעת בלב שטח לא-ישראלי. הם מתלוננים על "היעדר רצף טריטוריאלי ישראלי" לאורך כביש 60, כשהיום אין רצף ואין טריטוריה. הם חוששים מהקפאה דה-פאקטו בכמה יישובי קצה, ומפקירים את מעלה אדומים, אפרת, קרית ארבע ועוד 130 יישובים שיוכלו להתפתח ללא הגבלה, בלי טובות מהעולם ובלי ממשל צבאי. את סירובם האנין הם עוטפים בבכיינות כלפי הממשלה המקומית ובהכפשות של דונלד טראמפ. "הוא לא ידיד ישראל", אמר עליו בשחצנות שלא תאומן ראש מועצת יש"ע דוד אלחיאני. שלא במקרה, זה נאמר בראיון לעיתון הישראלי היחיד שחושב אותו הדבר, עיתון 'הארץ'".

סגל מספר לקוראיו כי "דמות המפתח במועצת יש"ע היא זאב חבר, זמביש. האיש השתקן הזה לא התראיין כמעט מעולם, ומעולם לא הפסיק לבנות. זו גם השקפת עולמו: פחות מילים, יותר מלט. לכן הוא מתלהב פחות מהצהרות בינלאומיות. זו השקפה ששווה דיון עמוק יותר, אבל עם סנדלים וג'ינס קשה להבין שלפעמים מילים משפיעות יותר. אם הוא לא זוכר, הוא מוזמן להתקשר לאוניברסיטה האיסלמית ששוכנת היום בבניין האולפנה לשעבר של נווה דקלים. היה שם הרבה מלט, אבל לא הייתה לגיטימציה בינלאומית והסכמה לאומית, והסוף ידוע. עכשיו יש כזו, והם מתמקחים על קו הבנייה בהר ברכה".

"המתנחלים היו תמיד גרועים מאוד בדיפלומטיה. כעת חיה הם הסכנה הגדולה ביותר לקיומה של תכנית הריבונות. זהבה גלאון, אבו מאזן וג'ו ביידן מחזיקים להם אצבעות. זו הקריאה האחרונה לנוסעים ללה-לה-לנד: תתעשתו", מסכם סגל.