מפת התוכנית
מפת התוכניתצילום מסך

חברי בית הדין הגבוה של רבני חב"ד הגיעו אמש (רביעי) למערת המכפלה בחברון כדי להתפלל למען הקהילות ברחבי העולם שמתמודדות עם מגיפת הקורונה.

לאחר התפילה, הרבנים סיירו בחברון ונפגשו עם ראשי הישוב היהודי אשר הציגו בפניהם את מפת תכנית המאה וציינו את הסכנות האורבות מהתכנית לעם היושב בציון.

בעקבות המפגש, חלק מהמשתתפים החליטו להכין תכנית פעולה משותפת, אשר היעד שלה הוא לחץ מאסיבי נגד התכנית בשתי זירות, הן בארה"ב והן בישראל.

ראשי הישוב היהודי בחברון אומרים, "מי שזוכר את המאבקים בהסכמי אוסלו הקמות ממשלות שמאל ותכנית ההתנתקות יודע שחב"ד עמדה בראש הלוחמים, לעיתים מאחרי הקלעים ולעיתים בחזית המאבק".

גורמים שהשתתפו במפגש אומרים שבית דין רבני חב"ד יתכנס בקרוב כדי לדון במצב המדיני.

גורמים בהתיישבות שהשתתפו בפגישה עם הרבנים אומרים "במאבק הזה יצטרכו את ליבו של העם, ואין כמו תנועת חב"ד המצליחה להתנחל בלבבות".

לדבריהם נתניהו ואנשיו יודעים כי בכל המאבקים על ארץ ישראל היתה תנועת חב"ד גורם משפיעה ומרכזי מאחורי הקלעים. בכפר חב"ד שוכן מטה המאבק של חב"ד בתוך משרדי צעירי חב"ד, הוא מוקם באחת ברגעי משבר, גורמים בחב"ד אמרו לערוץ 7 כי המפות כבר נפרסו וברגע שהמטה יחל לפעול זאת תהיה מלחמה חכמה ויעילה.

גורם שהשתתף בפגישה מציין שמי שעומד בראש צעירי חב"ד בישראל כיום הוא הרב יוסף יצחק אהרונוב שמוכר לציבור כמי שהעלה את נתניהו לשלטון בשנת 96 בקמפיין "נתניהו טוב ליהודים". אולם הנהגת ההתיישבות זוכרת אותו יותר כבולדוזר שיודע לשנות את דעת הקהל הישראלית, כך היה בהרמת הקמפיין "ארץ ישראל בסכנה, אסור לוותר!" מה שהוביל בימי רבין להפגנת המיליון, וכן המאבק הציבורי לקראת משאל מתפקדי הליכוד שהצליח, אף שלא הביא לעתירת ההתנתקות ומניעת הרס היישובים".

בשלב הזה מרבית הסיכויים הם שהפעילים יחלו בקמפיין ממוקד בארה"ב בכדי להשפיע על הממשל של טראמפ. חתנו היהודי של טראמפ, ג'ארד קושנר וזוגתו איוונקה טראמפ מקפידים להגיע עם ילדיהם מידי שבת ומועד לבית כנסת חב"ד בוושינגטון, ונחשבים לתומכי וידידי התנועה, כך שלחבד יש השפעה רבה בזירה הזו.

אחד מיוזמי הקמפיין אומר לערוץ 7: "הרבי מליובאוויטש הזהיר כי עצם הדיבורים על נסיגות מול האויב מסכנים את העם היושב בציון, וזאת עוד לפני שמדברים על הסכנות הנובעות מהתכנית, ולכן חב"ד תהיה חייבת לפעול בשביל למנוע פיקוח נפש של מליוני יהודים בארץ ישראל"