אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

האנטישמיות שוב מרימה את ראשה בפולין. רפאל זימקייביץ', אחד העיתונאים המפורסמים בפולין, הוציא לאור ספר חדש שיצא לחנויות בפולין, ובו סדרת התבטאויות אנטישמיות ופוגעניות כלפי היהודים, השואה, חיילי צה"ל ועוד.

תנועת "הרפובליקה הפתוחה" הפועלת לשמירת זכויות אדם ונלחמת בגזענות ואנטישמיות פנתה למשרד התובע הכללי בוורשה בדרישה לפתוח בחקירה נגד זימקייביץ' בעקבות התבטאויותיו בספר החדש.

בין היתר מכנה זימקייביץ' את היהודים בספרו "חסרי רחמים", ומפרט את דעותיו לגבי "מיתוס השואה" כפי שהוא מכנה זאת. "בגלל השואה, או ליתר דיוק מיתוס השואה שהיא בנתה לעצמה, הציונות השיגה לעצמה אכזריות מיוחדת. השואה הוכיחה, כך אומרים נציגיה הבולטים, שהיהודים חייבים להיות חסרי רחמים", כתב זימקייביץ' בספרו.

בתלונה שהגישה תנועת "הרפובליקה הפתוחה" לתובע הכללי בוורשה נמסר כי "קטעים מהספר שפורסמו ברשת האינטרנט אינם מותירים ספק כי הספר מייצג השקפות אנטישמיות המיועדות לגרום לשנאה כלפי היהודים, כמו גם להטיל ספק בעובדות היסטוריות על שואת היהודים במלחמת העולם השנייה".

זימקייביץ' גם מכנה בספרו את הצעירים הישראלים במילים "מכונות הרג". העיתונאי הפולני המפורסם נחשב כבעל דעות ימניות קיצוניות במיוחד, ולאורך השנים כתב במספר עיתונים ומגזינים גדולים המזוהים עם הימין הקיצוני בפולין.