השרה מירי רגב
השרה מירי רגבצילום: ששון תירם

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב (הליכוד) מתחה ביקורת חריפה על התנהלות משרד האוצר, שלטענתה הובילה לפיצוץ מול ועד עובדי רשות שדות התעופה וגרמה לשביתה בנמל התעופה בן גוריון.

השביתה בנתב"ג הוכרזה על ידי ועד העובדים לאחר פגישת מו"מ לילית שהתקיימה בין הפקידות באוצר לוועד העובדים, ללא מעורבות הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה. לבקשת מירי רגב החליט ועד העובדים להקפיא את השביתה.

"זימון עובדים לפגישת משא ומתן מאחורי גבם של כלל הגורמים הממונים והשרה הממונה, היא התנהלות חמורה ולא תקינה וחבל שוועד העובדים שיתף עמה פעולה. פקידי האוצר מתנהלים כבעלי הבית של מדינת ישראל והתנהלותם הובילה למשבר ולשביתה", אמרה רגב.

בלשכתה אמרו כי ''העמדה החד משמעית של שרת התחבורה הינה שעל המדינה לעמוד לימינה של רש"ת ולהבטיח את הרציפות התעסוקתית של העובדים שייצרו לאורך השנים הכנסות עתק לקופת המדינה. על האוצר להתמודד עתה עם השלכות התנהלותו העצמאית מאחורי גבה של שרת התחבורה".

רגב אמרה גם כי השביתה הפתאומית אינה מקובלת עליה. השרה שוחחה עם יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה פנחס עידן ואמרה לו כי על ועד העובדים לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן ולנהלו יחד בצורה אחראית ועניינית, כלשונה.

רגב הבטיחה כי היא מתכוונת לעמוד לימינם של העובדים על מנת שיקבלו את הסיוע הנדרש מהמדינה בשעה קשה זו. כמו כן, השרה רגב שוחחה עם מנכ"ל רשות שדות התעופה והנחתה אותו לפעול על מנת למצוא חלופות נחיתה לבן גוריון בישראל ולתת מענה הולם לכלל צרכי הנוסעים.