מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראלPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

האדמו"ר נגד אגודת ישראל: בנאום חריף מסוגו תקף אמש האדמו"ר מסלאנים, רבי אברהם וינברג, את אגודת ישראל שנטלה תפקידי שרים וסגני שרים למרות שהובטח לו ערב הבחירות שלא יעשו זאת.

"בשנת תשל"ז החליטו במועצת גדולי התורה שלא לוקחים תפקידים בממשלה, לא שרים ולא סגנים, עד שבשנת תשע"ו שינו את ההחלטה", אמר במהלך נאומו לחסידים.

בדבריו סיפר כי קיבל הבטחה מארבעה אדמו"רים ורבנים בתנועה לפיה חברי התנועה לא יטלו תפקידי שרים.

"לפני הבחירות אמרתי לציבור שלשבת בממשלה זה משהו אחר לגמרי, קיבלתי הבטחה מארבעה חברי מועצת גדולי התורה שיעמדו על המשמר בכל תוקף שאגודת ישראל לא יקחו תפקיד שר בממשלה, למעשה הם כן נכנסו לממשלה".

"שאלתי את כולם במה שונה תשל"ז מתש"פ, למה אז היה אסור לקחת והיום מותר לקחת, מה ההבדל, מה שנתנו להם היום הם רצו לתת אז, הכל. פסקו שאסור לקחת, אין דברי בית דין לבטל דברי בית דין אחר אלא אם כן גדול הימנו בחכמה ובמניין...

באירוניה הוסיף כי "אומרים שאם הם היו יודעים כמה טובים התיקים והשרים, לא היו אוסרים".

"צריך להודיע לציבור שלא חזרנו, גם אני לא, לא בחרתי אבל לא מנעתי מלהצביע, אבל צריך לדעת שאנחנו בגלות, אגודת ישראל יושבת בממשלה – הם ניהלו משא ומתן עם הציונים, במקום ללחום בהם הפכו לבשר מבשרם. יש גלות אצל גויים, יש גלות אצל יהודים ויש גם גלות אצל חסידים, אנחנו בגלות אצל החסידים, הגלות השלישית. שיידעו שאין לנו חלק איתם, זה ממשלה שמורדת בקדוש ברוך הוא ובתורה".

במהלך נאומו התייחס לחוק הגיוס וציין ברמיזה לשבח את סגן השר מאיר פרוש ששיגר מכתב לליכוד על אי הסדרת סוגיית הגיוס וזכה לנזיפה מחבריו בסיעה.

"יש את חוק הגיוס, זה ציפור הנפש של כלל ישראל, זה הישיבות, על זה הפילו את הממשלה. היו צריכים להילחם, הבטיחו שיתקנו את זה, למעשה לא עשו כלום. אחד מחברי הכנסת מחה ואמר לליכוד שהבטחתם שתסדרו את זה, סיכמנו, מה עם זה? לא עשיתם כלום, רימיתם אותנו, כל החברי כנסת האחרים שלחו לו מכתב שהוא מחוצף".

"הם לא תיקנו כלום, אבל נתן להם סוכריות טובות, זה הוא נתן בשפע אבל חוק הגיוס נותר יתום".