ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומינסקי הסביר היום (ראשון) בראיון לבני טיטלבוים ב'כאן מורשת' מדוע זעקתם של ראשי ימינה נגד מסירת הוועדה למינוי דיינים לידי ש"ס היא זעקת אמת.

סלומינסקי שיתף מנסיונו בזמן הארוך בו ישב כחבר הוועדה למינוי דיינים. "כולם אנשים טובים, אבל בוועדות המשנה דווקא הדיינים של הציונות הדתית קיבלו את הציונים הכי הכי גבוהים, אלף פלוס", אמר.

"כששאלנו כל אחד מאלה שבא למה אתה רוצה להיות דיין, וזה ראש ישיבה וזה ר"מ, אז החבר'ה אצלנו אמרו 'מה פירוש? יש לי כאן אידיאל, אנחנו רוצים להיכנס לנושא הזה, יש חשיבות גדולה במינוי של דיינים שיהיו עם מאור פנים וכו'', סיפר.

"לעומת זאת", אמר. "כשדיברנו עם הנציגים החרדים, חלק מהם אמר 'פרנוסה', אנחנו צריכים פרנסה. כלומר, אתה רואה שגם מבחינת המוטיבציה זה שונה".

על העברת ראשות הוועדה לידי ש"ס אמר סלומינסקי: "אני לא יודע להגיד לך אם יהיה שליש, שליש, שליש כשהיו"ר הוא של ש"ס. וגם אם יהיה שליש-שליש, מי יבחר את השליש שלנו? לא יהיו שם נציגים שלנו, אז מי יבחר לנו את השליש האלה, הם יבחרו?"

לדבריו, "אם אין ברירה וכבר יש יו"ר ועדה שהוא מש"ס, אני הייתי אומר שהם צריכים לבחור כנציג הכנסת את בצלאל סמוטריץ'. אם הוא יהיה שמה הוא ידע לעשות כאלה צעקות אם הוא ירגיש שמנסים לעקוף את הציונות הדתית, ואז זה יהיה חצי צרה. אבל אם מוסרים את זה לש"ס ולא לנו אז זה אומר שביבי לא שם על הציונות הדתית, זה עוד דוגמה וזה חבל מאוד. אולי המצביעים יפקחו עיניים".