אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס בצהריים (ראשון) בישיבת סיעה שנערכה באולם East בהשתתפות בעלי עסקים למשבר ענף האירועים.

"אני חייב להודות, שאני נמצע פה בניגוד עניינים מסויים - הבן שלי מתחתן בספטמבר וגם הרל"ש שלי מתחתן בקרוב", פתח ליברמן.

לדבריו, בתחום האירועים מועסקים אלפי אנשים באופן ישיר ובאופן עקיף. אי הוודאות לגבי הענף הזה של אולמות אירועים זה מאפיין את כל ההתייחסות של ממשלת ישראל לכל המשבר. עד היום אנחנו לא יודעים מה התוכנית הכלכלית, כי אין תוכנית שלמה, הכל טלאי על טלאי".

"אחרי צוק איתן ואחרי מלחמת לבנון השנייה השתמשו במנגנון פיצוי במסגרת חוק מס רכוש, קרן פיצויים - מנגנון שעבד יפה פעמיים. לא ברור למה מנסים להמציא את הגלגל מחדש ולא משתמשים במשהו שכבר הוכיח את עצמו פעמיים. כנראה מרוב העיסוקים וחלוקת השלל לא מספיקים להגיע למסקנות הנכונות", אמר ליברמן.

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף "אני מסתכל על המדינות המתקדמות, על מדינות OECD, המפתח הוא איך אתה מזרים כסף חי, איך אתה מבטיח תזרים מזומנים. וזה כמובן הבנקים. ערבות המדינה היא כרגע 15% וזאת בדיחה. בהשוואה לכל המדינות האחרות היינו צריכים להגיע ל-60%. כלומר שני שליש ושליש - שני שליש המדינה ושליש הבנקים. זה משהו סביר, זה היה מאפשר להזרים חמצן למשק הישראלי. כל עוד ערבות המדינה 15% - הבנקים פשוט לא יקחו סיכונים".

"את התכנית שלנו פרסמנו בתחילת המשבר בצורה ברורה, אנחנו משתדלים להיות עקביים, להילחם על אותם הדברים. אתם יכולים לפנות אלינו עם כל מה שמפריע - אנחנו יכולים להבטיח דבר אחד: שנעלה את זה בכל רמה אפשרית. בכל דיון שיהיה בכנסת, גם בוועדות, גם במסגרת אי אמון בממשלה. את כל מה שמפריע - תביאו ואנחנו נשתדל לכל הפחות להציף את הבעיות האלו במקומות הנכונים", הבטיח ליברמן.

"אנחנו נעשה כל מאמץ כדי להחזיר את המדינה לנורמליות", ציין ליברמן, "להחזיר את המדינה לנורמליות זה אומר שהמדינה צריכה לתת שירות לאזרח ולא להיפך. האזרח לא צריך להיות מישהו שמממן ממשלה בלתי סבירה מבחינת היקף, גודל, וביורוקרטיה. לא סבלנו מחוסר בירוקרטיה גם לפני המשבר. ישראל ביתנו תמשיך להילחם למענכם בכנסת ובכל מקום אפשרי".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הוסיף "בזמן שנתניהו, גנץ ועשרות השרים וסגני השרים עוסקים בחלוקת השלל והג'ובים לחבריהם, העסקים הקטנים שמשלמים על החגיגה הזו קורסים ונחנקים. עד לרגע זה לא קידמה הממשלה תכנית ברורה וסדורה להחזרת הפעילות, משאירים את כולם באי וודאות והעסקים שעדיין סגורים בצו ממשלתי אפילו לא מקבלים את הפיצוי שהובטח להם. ככה לא בונים כלכלה, ככה הורסים מדינה".