אליסף פרץ
אליסף פרץצילום: תומר בן אבי

במהלך ההפגנה נגד החלת הריבונות אמש (מוצ"ש) בכיכר רבין הניפו המשתתפים דגלי אש"ף ושלטים שונים, ובהם שלט שחור עליו נכתב "רוצחים במדים".

אליסף פרץ, אחיהם של אוריאל ואלירז פרץ הי"ד שנפלו בזמן שירותם הצבאי, הביע היום זעזוע מסגנון המחאה ואמר כי "נחצה כאן קו אדום".

"אני מאוד לא מזדהה עם ההפגנה, אבל אני מקבל את זה שבאמת אפשר להפגין", אמר פרץ לערוץ 7. "אבל יש מקומות שבהם חוצים קו אדום".

לדבריו, "לחצות קו אדום זה לבוא ולהשמיץ את חיילי צה"ל בקללות ברמה הכי גבוהה שיש. אם יש לכם בעיה עם הממשלה, אם יש לכם בעיה אם תכנית המאה של טראמפ, צאו ותפגינו, זוהי מהות הדמוקרטיה, אבל אל תחצו קווים אדומים. כשאתם כותבים שחיילי צהל רוצחים אנשים רואים את הדבר הזה וזה עושה לגיטימציה לפגוע בהם".

"זאת כפיות טובה", הוסיף. "אתה יכול להסכים או לא להסכים ולהשתמש באמירות שהן בעיניי קשות כמו אפרטהייד, שאין להם אחיזה במציאות אבל בסדר, אני עוד יכול לבוא ולהגיד לא נוח לי עם זה אבל אני מבין שאני חי במדינה דמוקרטית ואני צריך גם לתת לקולות האלה להישמע. אני לא מקבל את הקולות האלה אבל אני נותן להם להישמע".

פרץ הדגיש את האבסורד, לדבריו, שבקריאות כאלה נגד חיילי צה"ל. "בסוף הם שומרים עליהם. הם יכולים לקיים את ההפגנה כי חיילי צה"ל שומרים עליהם. הם יכולים לחיות בשקט בתל אביב כי יש חייל צה"ל שאתמול בלילה יצא ומנע את הפיגוע הבא. זה פשוט מאוד".

הוא הדגיש כי אינו מתנגד לעצם ההפגנה על הנושא הזה. לדבריו, על אף שהוא לא מסכים עם המסר העולה מן ההפגנה יש לאפשר לה להתקיים, אך ללא קריאות נגד חיילי צה"ל.

בפוסט שפרסם פרץ בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "תפגינו, תמחו, תצעקו הכי חזק שלכם. אבל אל תערבו את צה"ל בזה! בושה שנתנו לשלט כזה להיות מורם. כנראה שמישהו שכח שבזכות החיילים והשוטרים ששומרים עלינו אפשר בכלל לצאת להפגין. כל איש כוחות הביטחון עבורי הוא מלאך. מלאך במדים".