פרנקל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל
פרנקל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר סלאתר מנהלת ליגת ווינר סל

הקלות בבידוד, איומי חרם, התארגנות שחקנים וקרב עקוב מדם של ציוצים ברשתות החברתיות, כל אלה הם רק חלק קטן מהתקופה הסוערת שעוברת על ליגת העל הישראלית בכדורסל. וזה עדיין מבלי לשחק את המשחק הראשון שלאחר פגרת הקורונה הכפויה.

למעשה, המשחק הראשון או ליתר דיוק כל מתווה החזרה של ליגת העל לפעילות מלאה היא שמעוררת את הסערות בשבועיים האחרונים.

כזכור, לאחר שבמכבי ת"א התנו את השתתפותם במשחקי הליגה רק במידה שעונת היורוליג לא תחודש ואיימו כי במידה שלא יתחשבו בלו"ז האירופי שלהם ינטשו הם את הליגה הישראלית, בתקופה האחרונה שחקניה תוקפים בגלים את ראשי מנהלת הליגה ובעיקר את מתווה החזרה לפעילות שגובש יחד עם משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט.

עיקר הביקורות של השחקנים נובעות בשל החשש לבריאותם שלהם ושל משפחותיהם מאחר שבמשרד הבריאות ובמנהלת הליגה ביטלו את נושא בדיקות הקורונה, וכן חובת הבידוד הבייתי שחלה עליהם עד לסיום העונה ולהכתרת אלופה כשאלה יורשו לצאת מביתם רק לאימונים ומשחקים.

מה שהחל עם מחאתם של בעיקר שחקניה הזרים של מכבי ת"א, המשיך לאט גם ליתר השחקנים הזרים בליגת העל ולאחרונה הצטרפו גם מספר שחקנים ישראלים, בהם בולט בעיקר עומרי כספי ששב מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA אחרי עשור.

כבר זמן רב שבמנהלת הליגה לא שותקים ומאיימים בשלל איומים כנגד השחקנים והקבוצות על הביקורות הרבה שמותחת בהם, והיום (ראשון) נראה כי הגיעו מים עד נפש כשביטול חזרת הליגה נראה כמו משהו אפשרי.

במכתב ששלח לכלל קבוצות הליגה, תקף בחריפות יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל, שמואל פרנקל את השחקנים.

"נוכח מה שקורה סביבנו עלינו להבין שהגיע הזמן להחזיר את הכדורסל מהכותרות בחזרה למגרשים", כתב פרנקל, "על כולכם לקחת אחריות, לשוחח עם השחקנים ולהסביר להם שהחזרה לשחק כדורסל היא העיקר והגיע הזמן שכולנו נתעסק אך ורק בלהגיע לפתיחת הליגה מוכנים ככל שאפשר".

"מרגע בקשת האישור ממשרד הבריאות לחזור לשחק ולאחר שקיבלנו את המתווה הראשוני מהם, ביקשנו הקלות משמעותיות. אם זו המלונית שהתבטלה ואם זה הבידוד הארוך. לאורך כל הדרך אנחנו בקשר יומיומי עם משרד הבריאות וכל הזמן מחכים ומקווים להקלות שיעזרו לשחקנים לשמור על בריאותם מחד ולהעניק להם גם הקלות נפשיות ומנטאליות ככל שניתן. אין צורך בהקמת "ועדי שחקנים", אנו יודעים היטב את מלאכתנו".

עוד כתב פרנקל כי במנהלת "מודעים לכך שבימים אלה ישנה התארגנות של מספר שחקנים הבאים לפגוע בחידוש הליגה. אנו מודיעים להם כי במידה וייגרם נזק כלשהו לקבוצות ולליגה, הם יהיו מחויבים על כך", איים פרנקל.

יו"ר המנהלת שלחץ ונעזר במשרד הספורט להכניס את משפחות השחקנים מחו"ל, כתב עוד כי "אנו מקווים מאוד שבמשרד הבריאות ימצאו את הדרך להקל על השחקנים, הבטיחו לנו תשובות בהקדם, אך שיהיה ברור, שחקנים שיוצאים, מבלים בניגוד להוראות מסכנים את בריאות חבריהם והם אלה שיגרמו לכך שההקלות האלה לא יגיעו".

פרנקל סיכם ואמר: "הליגה הגרמנית החלה אתמול, הליגה הספרדית בקרוב וה-NBA מתחיל ב-31 ביולי. אנחנו צריכים להיות גאים שאנו בין 4 הליגות היחידות בעולם שחזרו לשחק. לראשונה מזה שנים רבות יש התעניינות לגבי זכויות השידור שלנו בחו"ל. ב-NBA השחקנים והצוותים בסגר רחוקים ממשפחותיהם למשך זמן רב. בגרמניה מבקשים מהשחקנים לשים צ'יפים כדי לבדוק היכן הם מסתובבים. לכל השחקנים בכל הליגות יש קשיים ומצוקות, אבל רק אצלנו הכותרות לא מפסיקות להתעסק בטפל, בואו ניקח את גורלנו ותדמיתנו בידנו ונחזור לשחק בהתרגשות וגאווה לטובת הקבוצות והאוהדים שלנו".